Nová výrobní hala, která si vyžádala investici ve výši přibližně 170 milionů eur, je jedním z největších stavebních projektů v norimberském závodě MAN. Byla postavena na ploše přibližně 23.000 m2 a doslova pokryje více než 160 vysoce kvalifikovaných pracovních míst.
Ve třísměnném provozu se zde budou brzy vyrábět základní komponenty nového 13litrového vznětového motoru, který budou společně používat všechny značky skupiny TRATON GROUP. Budovy a technologie instalovaných systémů jsou navrženy v souladu s nejnovějšími poznatky o energetické účinnosti. Ergonomie a přístupnost, stejně jako atraktivně řešené společné prostory vytvářejí atraktivní a udržitelné pracovní prostředí.
“Ve skupině jsme se rozhodli do budoucna vsadit na společný modulární systém. A dnes slavíme dokončení haly, ve které se budou brzy vyrábět společné motory nové generace. Tímto způsobem vedeme skupinu TRATON GROUP a její značky do nové éry. V příštích letech bude tento motor montován také do vozidel MAN. Bude to pravděpodobně poslední zcela nově vyvinutý spalovací motor v koncernu. Obohatí náš produktový svět na mnoho let dopředu a zaujme i zákazníky společnosti MAN,” vysvětluje Christian Levin, předseda představenstva společnosti TRATON SE.
Alexander Vlaskamp, předseda představenstva společnosti MAN Truck & Bus SE, dodává:
“Vůz s tímto motorem je pro nás velmi důležitý. Ve společnosti MAN Truck & Bus sledujeme jasnou strategii nulových emisí. Předpokládáme, že do roku 2030 bude mít přibližně 50 % vozidel, která dodáváme zákazníkům, lokálně bezemisní pohon. Na některých trzích mimo Evropu nebo v terénních aplikacích budou vznětové motory i nadále hrát důležitou roli při přechodu na lokálně bezemisní nákladní dopravu. S takovým vývojem počítáme i v rámci této investice.”
“Nová společná výrobní hala vznětových motorů TRATON GROUP je jasným závazkem vůči norimberskému závodu. Do našeho tradičního závodu na výrobu motorů investujeme 170 milionů eur a vytvoříme 160 pracovních míst. Je to stejně silný signál jako zřízení velkého závodu na výrobu baterií pro naše elektrické nákladní automobily a autobusy v Norimberku a představuje transformaci, kterou zde aktivně utváříme,” říká Ulrich Zimmer, ředitel závodu MAN Truck & Bus SE v Norimberku.
Od roku 2024 se má v norimberském závodě vyrábět nový 13litrový motor TRATON GROUP se systémem common-rail – přibližně ve stejné době, kdy se v mnichovském závodě rozběhne sériová výroba elektrických nákladních vozidel MAN pro dálkovou dopravu. Norimberský závod bude dodávat také elektrické hnací ústrojí. Zahájení výroby vysokonapěťových baterií proběhlo v loňském roce. V rámci technologické transformace budou v budoucnu na mnichovské výrobní lince vedle sebe montovány konvenční a elektrifikované pohonné systémy. Norimberk proto dodává hlavní komponenty pro oba typy pohonů.
Nový vznětový motor, vyvinutý v úzké spolupráci značek koncernu, překlenuje propast mezi spalovacím motorem a elektrifikovanými pohony budoucnosti. Díky výrazně nižší spotřebě paliva stanovuje nová měřítka.
Komentáře