V listopadu 2022 registrace nových užitkových vozidel v EU mírně poklesly (-0,6 %), což je již sedmnáctý měsíc poklesu v řadě.
Kategorie nákladních automobilů zaznamenala minulý měsíc výrazné zlepšení, které však nestačilo k vyrovnání negativních výsledků v segmentech dodávek a autobusů. Výsledky na čtyřech hlavních trzích v regionu byly smíšené. Největší nárůst zaznamenalo Německo (+14,0 %), následované Španělskem s mírným růstem (+0,9 %). Itálie a Francie naopak zaznamenaly pokles (o 13,7 %, resp. 7,0 %).
Od ledna do listopadu 2022 se registrace nových užitkových vozidel v celé EU snížily o 15,5 % na téměř 1,5 milionu vozidel. Všechny čtyři klíčové trhy EU zaznamenaly dvouciferné ztráty, což přispělo k negativním výsledkům regionu: Španělsko (-19,2 %), Francie (-18,1 %), Německo (-12,8 %) a Itálie (-10,7 %).
Nová lehká užitková vozidla (LCV) do 3,5 t
Trh s novými lehkými užitkovými vozidly v EU se minulý měsíc snížil o 4,5 % a čítal 111.303 kusů. Pokles zaznamenaly tři ze čtyř hlavních trhů: Itálie (-16,7 %), Francie (-8,4 %) a Španělsko (-3,0 %). Naopak Německo zaznamenalo výrazný nárůst (+15,1 %).
Po jedenácti měsících roku 2022 poklesly registrace nových dodávek v celé EU o 19,3 % na téměř 1,2 milionu kusů. S výjimkou Kypru (+0,8 %) si všechny trhy v regionu vedly hůře než před rokem, včetně čtyř největších: Španělsko (-23,8 %), Francie (-20,0 %), Německo (-15,7 %) a Itálie (-12,3 %).
Nová těžká užitková vozidla (HCV) o hmotnosti 16 t a více
Listopadové registrace nových těžkých užitkových vozidel vzrostly o 21,1 % a v celé Evropské unii se jich prodalo 24.032 kusů. K tomuto výsledku pozitivně přispěly téměř všechny trhy EU. Polsko – jeden z největších trhů těžkých nákladních vozidel – zaznamenalo obzvláště silný růst (+36,3 %). Stejně tak i další významné trhy v regionu zaznamenaly solidní přírůstky: Španělsko (+27,0 %), Německo (+15,8 %), Itálie (+10,7 %) a Francie (+6,6 %).
Od ledna do listopadu bylo v EU registrováno 235.670 nových těžkých nákladních vozidel, což je o 7,3 % více než ve stejném období před rokem. Všechny čtyři největší západoevropské trhy zaznamenaly růst: Největší nárůst zaznamenalo Španělsko (+12,4 %), následované mírnějšími přírůstky v Itálii (+3,6 %), Francii (+3,3 %) a Německu (+0,8 %).
Nová střední a těžká užitková vozidla (MHCV) nad 3,5 t
V listopadu zaznamenaly registrace středních a těžkých nákladních vozidel v EU silný růst (+19,4 %). Výsledek regionu výrazně podpořily středoevropské země, zejména Estonsko (+69,8 %) a Rumunsko (+66,8 %). Pozitivní byla situace také na čtyřech hlavních západoevropských trzích, kde všechny zaznamenaly nárůst: Španělsko (+24,1 %), Německo (+15,6 %), Itálie (+9,4 %) a Francie (+4,0 %).
Po jedenácti měsících roku 2022 vzrostly registrace nových nákladních automobilů o 4,2 % a v celé EU se prodalo celkem 275.482 kusů. Silné výsledky zaznamenané v posledních měsících pomohly kumulativním výsledkům posunout se do kladných hodnot. Čtyři klíčové trhy v západní Evropě zaznamenaly smíšené výsledky: Španělsko a Itálie zaznamenaly růst (+11,4 %, resp. +1,5 %), zatímco Německo a Francie mírně poklesly (-2,1 %, resp. -0,4 %).
Nové střední a těžké autobusy a autokary (MHBC) nad 3,5 t
V listopadu 2022 poklesly registrace nových autobusů a autokarů v EU o 11,5 %, protože všechny čtyři hlavní trhy v regionu zaznamenaly ztráty. Nejprudšímu poklesu čelilo Německo (-32,8 %), následované Španělskem (-26,3 %), Itálií (-13,3 %) a Francií (-4,9 %).
V letošním roce zatím registrace nových autobusů v celé EU ustoupily o 3,4 % na 25.190 prodaných kusů. Ze čtyř největších trhů v regionu zaznamenalo růst pouze Španělsko (+21,3 %). Naopak Německo (-24,4 %), Francie (-12,6 %) a Itálie (-9,0 %) si ve srovnání s obdobím před rokem výrazně pohoršily.
Komentáře