Řada servisů zaznamenala problémy při výměně EGR ventilu u motoru 2.2 TDCI/HDI vozů Ford Transit, Citroën Jumper a Peugeot Boxer ročníků 2006-2014. Problémy mohou být často způsobeny použitím nesprávného EGR ventilu, zkorodovanými konektory nebo nedostatečnou aktualizací řídicí jednotky motoru.
V závislosti na specifikaci modelu vozidla je třeba zvolit jeden ze dvou EGR ventilů – OE čísla 1673226, 9C1Q-9D475-AB (Triscan 8813 16036), resp. OE č. 9800555380, 1730360 (Triscan 8813 16150). Oba EGR ventily je od sebe obtížné odlišit a lze je namontovat na všechny modely. Liší se však dvěma detaily. Jeden se týká konstrukce napojení potrubí chladicí kapaliny, který je rozlišitelný pouhým okem (ale často si ho nikdo nevšimne).
Druhý rozdíl spočívá v konfiguraci kolíků konektoru, který není pouhým okem viditelný, ale má zásadní význam pro správnou funkci EGR ventilu.
I když se zvolí správný EGR ventil, může se stát, že se opětovně načtou chybové kódy P0401/P0402/P1402 (indikující problémy se systémem EGR). Co je toho příčinou?
Podle zkušeností techniků firmy Triscan mají vícekolíkové konektory pro ovládání motoru a EGR ventilu tendenci oxidovat. Co tedy dělat? Zkontrolujte a případně vyčistěte spoje. Pokud je problémem vadný EGR ventil, je důležité po výměně inicializovat novou jednotku. Pokud po inicializaci zůstanou chybové kódy aktivní, je to způsobeno tím, že řídicí jednotka motoru nebyla aktualizována na nejnovější verzi softwaru.
Komentáře