Opět v top ten! Severočeský kamion z dílny MKR Technology v 11. etapě Dakaru znovu nechybí mezi elitou. Věhlasná dálková rallye jde přitom do absolutního finále. Po předposlední etapě 44. ročníku si díky tomu pilot Pascal de Baar dokázal o dvě příčky v celkovém hodnocení polepšit.
Teď už do cíle chybí jen velmi málo. Posádky letošního Dakaru za sebou mají předposlední závodní prověrku, která ještě díky prognózám pořadatelů a své náročnosti mohla silně zamíchat pořadím. Nic takového se ale nestalo. Pilot renaultu z dílny MKR Technology Maria Kresse úspěšně dojíždí mezi nejlepšími, když v 11. etapě uzavírá Pascal de Baar elitní desítku. Na svého někdejšího kolegu, v etapě devátého krajana Martina van den Brinka, ztratil pouhých patnáct vteřin.
„Dnes to byla zcela jistě jedna z nejhezčích etap. Byla to také prakticky poslední šance ještě něco udělat z celkovým pořadím a všichni to věděli. Každý tlačil a každý na to šlapal. Rozhodli jsme se, že do toho prostě půjdeme naplno a urveme tu desítku,“ popsal odhodlání své posádky Pascal de Baar, který ale začátek pojal po včerejší nehodě parťáka Gerta Huzinka spíš opatrně. „
První sérii dun jsme dali s respektem. Nechtěli jsme riskovat, ale když jsme v nich díky tomuto stylu jízdy málem zůstali, rozhodli jsme se do toho tedy šlápnout a tím jsem se vrátili do desítky,“ usmál se desátý Pascal de Baar.
Etapu ovládly ruské kamazy. Předposlední prověrku vyhrál Nikolajev před Karginovem a Sotnikovem. Obejít se ale musela bez účasti prvního hybridního kamionu v historii, když po včerejší nehodě etapu nedokončil Gert Huzink a oprava silně poškozeného šasi byla nereálná. Holandský tým Riwald Dakar tak reprezentoval právě desátý Pascal de Baar, který se v celkovém hodnocení posunul na průběžnou čtrnáctou příčku. Od čtvrté etapy, kdy se kvůli poničenému rameni řízení propadl na čtyřiadvacátou příčku, si dokázal o deset pozic polepšit.
„Nevzdal se a bojoval, stejně jako všichni v týmu. Klobouk dolů. Dakar se sice vůbec nevyvíjel podle představ, ale takový prostě je. Teď je před námi poslední etapa, po které budeme moci říci, že jsme minimálně zase o pořádný kus zkušenější,“ pronesl Mario Kress, hlavní konstruktér týmu MKR Technology.
Do cíle zbývá poslední 12. etapa z Biši do Džiddy dlouhá téměř sedm set kilometrů. Závěrečná speciálka měří lehce přes sto šedesát kilometrů a z vedoucí pozice do ní jde Rus Sotnikov.
Výsledky – 11. etapa – Bisha – Bisha (346 km):
- Nikolaev (RUS) Kamaz 3:54:45
- Karginov (RUS) Kamaz +0:15
- Sotnikov (RUS) Kamaz +2:00
- Macík (CZE) Iveco +8:02
- Shibalov (RUS) Kamaz +22:23
10. de Baar (NLD) Renault +31:35
Celkově:
- Sotnikov (RUS) Kamaz 39:54:53
- Nikolaev (RUS) Kamaz +8:18
- Shibalov (RUS) Kamaz +1:04:50
- Karginov (RUS) Kamaz +1:47:34
- van Kasteren (NLD) Iveco +2:55:19
14. de Baar (NLD) Renault +13:25:43
Komentáře