Daimler Truck získal silniční homologaci pro nákladní vozidla s palivovými články

3 listopadu 2021, 14:10

Společnost Daimler Truck důsledně pokračuje ve strategii technické elektrifikace svých nákladních vozidel, a právě dosáhla dalšího průlomu na této cestě: v říjnu letošního roku schválily příslušné německé úřady vylepšený prototyp nákladního vozidla Mercedes-Benz GenH2 Truck, poháněného vodíkovými palivovými články, pro silniční provoz.

Daimler Trucks

Již v dubnu začala automobilka na svých uzavřených zkušebních tratích testovat vylepšený prototyp nákladního vozu Mercedes-Benz GenH2 představený v roce 2020. Během těchto testů ujel nákladní automobil s vodíkovými palivovými články, který je standardně navržen tak, aby ujel vzdálenost 1.000 km a více bez zastávky na doplnění paliva, úspěšně mnoho tisíc testovacích kilometrů.

Nyní budou testy zahrnovat i veřejné silnice. Mimo jiné na silnici B462, kde má být v rámci projektu eWayBW u Rastattu zkušebně elektrifikována nákladní doprava pomocí napájení z trolejového vedení. Součástí těchto aktivit budou také srovnávací testy bateriového elektromobilu Mercedes-Benz eActros s nákladními vozidly jiných výrobců – s pohonem z trolejového vedení nebo s palivovými články. Společnost Daimler Truck sama neplánuje vyrábět nákladní vozidla poháněná trolejovým vedením. Již od července 2019 si eActros vede dobře v intenzivních praktických testech, které v regionu Rastatt provádí společnost Logistik Schmitt.

Homologací nákladního vozu GenH2 dosáhl Daimler Truck významného pokroku na cestě k sériové výrobě – první sériové kusy tohoto vozu hodlá výrobce dodat zákazníkům v roce 2027 a zároveň si stanovil cíl nabízet do roku 2039 na evropském, japonském a severoamerickém trhu pouze nová vozidla, která jsou při jízdě CO2 neutrální (“tank to wheel”). Za tímto účelem se výrobce nákladních vozidel zaměřuje na elektrifikaci svých vozidel a sleduje dvojí strategii – využití elektrického pohonu na baterie a vodíkového pohonu.

Tato kombinace umožňuje společnosti Daimler Truck nabízet zákazníkům nejlepší možnosti vozidel pro každý typ použití. Čím lehčí je náklad a čím kratší je vzdálenost, tím častěji se používá bateriový pohon. Pro těžší náklady a delší vzdálenosti se spíše upřednostňují palivové články.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!