Dne 2. října končí modernizace D1. Pro všechny silniční automobilové dopravce a jejich zaměstnance by to měl být velký den, protože modernizace naší nejstarší dálnice začala v hodině dvanácté a zabránila jejímu možnému zhroucení. Řidiči kamionů strávili v kolonách během oprav stovky hodin. Firmám se snížila efektivita, snížil se i proběh a průměrná rychlost vozidel.
Bohužel kvůli tristním poměrům panujícím v České republice při povolování dopravních staveb nedošlo k žádoucímu rozšíření D1 na tři pruhy v každém směru po celé její délce, ani k vybudování nových odstavných ploch pro kamiony v dostatečném počtu.
Kvůli zhruba 2.000 chybějícím parkovacím místům na našich dálnicích jsou řidiči tak nadále dennodenně vystaveni neřešitelnému dilematu porušit předpisy o době jízdy a odpočinku nebo zaparkovat, kde se dá. Řešením může být větší zapojení privátních truckparků podél dálnic, které mohou nabídnout svou kapacitu řidičům. Stát by měl jejich budování podpořit.
Zlepšení podmínek pro komerční dopravu by se mělo stát nyní prioritou. Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř to upřesňuje: „Nemyslím tím jen možnost vůbec dodržovat zákon a mít kde vykonávat odpočinek, ale mít k dispozici civilizované hygienické podmínky. A to i u zákazníků při nakládce nebo vykládce. Přehlížení těchto požadavků je také jedním z důvodů neustále rostoucího nedostatku řidičů. A jak ukazuje současné dění ve Velké Británii, nedostatek řidičů nákladní dopravy může vést k celospolečenskému kolapsu.“
Komentáře