Tým Big Shock! Racing slaví další úspěch, s přehledem zvítězil v kategorii kamionů závodu Baja Aragon. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda, ve speciálu sestrojeném v týmových dílnách, vedli celkové pořadí od startu první etapy až do závěrečné cílové rovinky.
Ale výhra nebyla zadarmo. Fyzické výkony při výměně pneumatik, otřesy ve skalách a obrovská vedra byla po několika měsících drsnou zkouškou fyzické zdatnosti. Náročná, rozpálená a kamenitá trať, podobná terénům v Saúdské Arábii, současně skvěle prověřila nové úpravy podvozku Macíkova speciálu před příštím Dakarem.
Karel od startu udával tempo
Baja Aragon patří mezi oblíbené závody týmu Big Shock! Racing. A letos se tu sešla silná konkurence, kromě Nizozemce van den Heuvela také například závodníci týmu De Rooy, český Fesh Fesh tým nebo špička domácích španělských jezdců. Martin Macík přijel obhájit své vítězství z roku 2019. A znova se dařilo. Jeho žlutý kamion Karel byl v cíli první páteční rychlostní zkoušky nejrychlejší. Horká, prašná a rozbitá trať 1. etapy měřila 177 km a česká posádka ji zvládla zdolat za 2 hodiny a 45 minut.
Před sobotním startem posádka týmu Big Shock! Racing zvažovala, zda vsadí na taktiku a volnější tempo, které si mohla díky náskoku z pátku dovolit. Nakonec ale zvítězila touha závodit a potřeba prověřit Karlovy limity. Na závodníky v sobotu čekaly 2 etapy dlouhé 151 km a 212 km. Po první sobotní části byl Martin Macík v cíli druhý za Maurikem van den Heuvelem, který jel v kamionu s podvozkem vyvinutým a sestrojeným Martinem Macíkem starším v Sedlčanech. Ale v celkovém hodnocení si Big Shock! Racing držel vedoucí pozici.
„Na zhruba 35. kilometru jsme udělali pneumatiku, ta nás mírně zdržela, ačkoliv jsme ji měnili až na neutralizaci. Ale trať opět nezklamala, náročná, technická, úzká, kamenitá. Závod je hodně o pneumatikách. Rozpalují se tu do teplot kolem 120 stupňů a musí vydržet opravdu extrémní podmínky. Projíždíme ale krásný členitý terén, kaňony, řečiště, trať vedla dokonce i pod mostem, kde to bylo hodně těsné. Karel vše zvládl výborně,“ popisoval Macík.
Vítězná trofej míří do České republiky, do Sedlčan, do Big Shock! Racing garáže
Do závěrečné nejdelší části vstupoval Macík se zhruba 6minutovým náskokem. Bylo zřejmé, že závod může rozhodnout jedna proražená pneumatika. Ale posádce týmu Big Shock! Racing se nakonec podařilo vítězný čas udržet.
„Po změnách, které jsme za poslední půlrok provedli, jsem s výkonem Karla na trati spokojený. Napjatě jsme čekali, jak se osvědčí nové nastavení podvozku a teď už můžu zodpovědně říci, že to byl krok dobrým směrem,“ říká šéf týmu Martin Macík starší, který stojí za vývojem týmových speciálů.
„Závod se povedl výborně, vyhráli jsme! Skvělí byli také místní fanoušci. Já jsem pronikl do dalších tajů navigace, která má ve Španělsku svá záludná specifika,“ doplňuje navigátor František Tomášek.
Posádce dal drsný víkend zabrat i fyzicky, bolavá záda z otřesů na trati, třeštící hlava a nevolnosti z šíleného vedra po dojetí do cíle potrápily všechny tři české závodníky. Spokojenost s dobře odvedenou prací a trofej pro vítěze ale překonaly všechny prožité těžkosti.
Komentáře