V červnu 2020 zůstala poptávka po nových užitkových vozidlech v EU slabá (-20,3 %), i když tempo poklesu se ve srovnání s dubnem a květnem zpomalilo.
Pokles byl méně výrazný v segmentu dodávek. Segmenty nákladních vozidel a autobusů však stále bojují. Tři ze čtyř největších trhů v regionu zaznamenaly minulý měsíc dvojciferné propady: Německo (-30,5 %), Španělsko (-24,2 %) a Itálie (-12,8 %), zatímco Francie zaznamenala mírný nárůst (+ 2,2 %).
V průběhu první poloviny roku se registrace užitkových vozidel v EU snížila o 33,7 % v důsledku ztrát zaznamenaných v předchozích měsících. Každý z 27 trhů EU v letošním roce zatím zaznamenal dvojciferný procentní pokles, včetně čtyř hlavních: Španělsko (-44,8 %), Itálie (-35,4 %), Francie (-32,0 %) a Německo (-28,6 %).
Nová lehká užitková vozidla do 3,5 t
Minulý měsíc byla poptávka po dodávkách snížena o 10,4 % na 142.799 kusů. To je však pozoruhodné zlepšení ve srovnání s prudkým poklesem o 41,3 % zaznamenaným v květnu. Francie – největší trh s lehkými užitkovými vozidly – významně přispěla a v červnu zaznamenala nárůst o 7,8 %, kdy bylo zaregistrováno 51.849 kusů. Růst byl také zaznamenán v Belgii (o 8,4 %), Rumunsku (o 6,4 %) a Lucembursku (o 3,1 %). Na druhé straně Španělsko (-19,8 %) a Německo (-17,7 %) utrpěly dvojciferné ztráty, následovala Itálie s mírnějším poklesem (-5,3 %).
Za šest měsíců se trh EU s novými lehkými užitkovými vozidly snížil o 31,8 %. Ze čtyř hlavních trhů zaznamenalo Španělsko největší pokles poptávky (-45,7 %), následovala Itálie (-35,9 %), Francie (-31,2 %) a Německo (-25,1 %).
Nová těžká užitková vozidla
V červnu 2020 byly těžce zasaženy registrace EU v segmentu těžkých nákladních vozidel (-55,6 %), přičemž Estonsko a Lotyšsko zaznamenaly procentní ztráty více než 80 %. Negativní výsledky vykázaly také čtyři hlavní trhy EU, zejména Německo (-57,4 %), Španělsko (-55,7 %) a Itálie (-51,8 %). Naproti tomu Kypr jako jediný členský stát EU zaznamenal nárůst.
V první polovině roku 2019 bylo v celé Evropské unii zaregistrováno 92.278 těžkých nákladních vozidel, což je o 44,2 % méně než ve stejném období před rokem. Poptávka klesla v Německu o 41,3 %, následovala Francie (-40,6 %), Španělsko (-37,3 %) a Itálie (-34,2 %).
Nová střední a těžká užitková vozidla nad 3,5 t
V červnu 2020 poptávka po nových nákladních automobilech v celé Evropské unii klesala již dvanáctý měsíc po sobě. Registrace klesla (-54,3 %), z 43.876 jednotek v červnu 2019 na 20.064 jednotek v minulém měsíci. Německo – vedoucí trh pro tento druh vozidel – zaznamenalo vyšší procento poklesu (-56,4 %) než v květnu. Podobnému poklesu poptávky čelilo Španělsko (-54,7 %), Itálie (-48,3 %) a Francie (-33,8 %).
Během prvního pololetí roku Evropská unie zaznamenala celkem 115.224 nových nákladních vozidel, což je o 42,0 % méně než ve stejném období loňského roku. Čtyři hlavní trhy EU se významně snížily: Francie (-39,4 %), Německo (-38,5 %), Španělsko (-36,2 %) a Itálie (-33,7 %).
Nové střední a těžké autobusy a autobusy nad 3,5 t
Minulý měsíc se v EU registrace autobusů a autokarů snížily o 41,5 %, jde o mírné zlepšení ve srovnání s květnovým poklesem (-56,5 %). Pouze tři z 27 trhů EU vykázaly v červnu 2020 pozitivní výsledky: Kypr, Lucembursko a Slovensko. Na ostatních 24 trzích, včetně čtyř hlavních, došlo v červnu k dvojcifernému procentnímu poklesu.
Během první poloviny roku 2020 klesla poptávka po autobusech a autokarech v Evropské unii o 35,1 %, zaregistrováno bylo 12.508 nových vozidel. Počet registrací ve Španělsku klesl o více než polovinu (-52,3 %), zatímco v Itálii (-21,3 %), Německu (-19,2 %) a Francii (-18,9 %) došlo v letošním roce k mírnějšímu poklesu.
Komentáře