Continental, technologická společnost a výrobce prémiových pneumatik, zveřejnil novou webovou stránku, která je plná zajímavých a užitečných informací o nejnovějších regulacích emise CO₂ v souvislosti s nákladní dopravou a simulačního nástroje pro nákladní vozidla VECTO – zkratka z anglického názvu Vehicle Energy Consumption Calculation Tool = kalkulátor spotřeby energie nákladních aut.
V rámci boje proti změnám klimatu v souladu s Pařížskou dohodou zavedla Evropská Komise v roce 2019 první nařízení o emisích oxidu uhličitého pro nově vyráběná těžká nákladní vozidla (nařízení EU 2019/1242). Toto nařízení by mělo snížit průměrné emise CO₂ nových nákladních vozidel o 15 % do roku 2025 a 30 % do roku 203! (ve srovnání s referenčním obdobím 7/2019-6/2020). Toto nařízení se v současné době vztahuje na nákladní automobily 4×2 a 6×2 s celkovou hmotností vozidla nad 16 tun.
Aby zajistila dosažení těchto ambiciózních cílů, připravila Evropská komise speciální simulační nástroj VECTO.
Protože pneumatiky významně ovlivňují spotřebu pohonných hmot a tím emise CO₂, chce Continental chce poskytnout správcům vozových parků kompletní informace o nové regulaci a jejích důsledcích.
Constantin Batsch, šéf prodeje Nákladních Pneumatik pro náhradní potřebu v region Evropa, Střední Východ a Afrika (EMEA), vidí jednoznačnou výhodu těchto informací: “Z našich rozhovorů se zákazníky víme, že se o tuto tématiku zajímá celá řada manažerů nákladních vozových parků napříč celou Evropou. Víme, že spotřeba paliva a emise CO₂ budou důležité nejen při nákupu nových nákladních aut, ale také při výměně pneumatik. Proto chceme fleetovým manažerům nabídnout komplexní informace jak regulace a z ní vyplývající změny v oblasti pneumatik ovlivní jejich každodenní podnikání a jak jej mohou maximálně efektivně využít. Vidíme se jako servisní konzultanti – zejména v oblasti volby správné pneumatiky.”
Evropský parlament uvádí, že 25 % emisí CO₂ z dopravy je v Evropské unii tvořeno právě těžkými nákladními vozidly. Pokud výrobci těchto vozidel nedodrží nové předpisy, budou jim za každé vozidlo ukládány pokuty. V současné době se diskutuje i o dalších předpisech, které by mohly přímo ovlivnit např. loďstvo. Pneumatiky mají dopad na až 40 procent provozních nákladů vozového parku, protože mají významný vliv na spotřebu paliva (30 procent), jakož i na opravy a údržbu (5 procent) a skutečné náklady na pneumatiky (5 procent).
Komentáře