Sdružení ČESMAD BOHEMIA apeluje na Ministerstvo zahraničních věcí ČR, aby se aktivně angažovalo v případu ve Francii uvězněného českého řidiče Jiřího Sagana.
Generální tajemník Sdružení Vojtěch Hromíř to zdůvodňuje slovy: „Již dvacet let se potýkáme s neschopností Francie a Velké Británie řešit ilegální migraci přes kanál La Manche. Přestože obě země disponují obrovským státním represivním aparátem, místo zaručení bezpečného průjezdu nabízejí celou dobu řidičům kamionů pouze knížecí rady, jak se bránit proti nežádoucímu vnikání migrantů do vozidel.
Tyto pokyny vzhledem k neexistenci bezpečných odstavných ploch a chaosu v Calais není v lidských silách stoprocentně dodržovat, přesto za jejich porušení jsou v případě neúmyslného převozu migrantů řidiči i dopravci pokutováni stotisícovými částkami.
Situace se v posledních letech vyhrotila, a přestože státy bezradně přihlíží milionům beztrestně se pohybujících migrantů po Evropě, Francie si jako obětního beránka vybere zrovna českého řidiče kamionu a vezme mu 2 roky života. Jeho nepodmíněný trest není veřejně doložen žádnými nezpochybnitelnými důkazy o úmyslném pašování lidí. Řidič Sagan černým pasažérům také nezpůsobil žádnou újmu.
Uložený trest rozhodně migrační krizi nevyřeší, ale naopak zničí život jedné rodiny. Osobně pochybuji o tom, že by šel za stejných okolností do vězení i francouzský občan. Žádáme proto pana ministra zahraničí Petříčka, aby se za Jiřího Sagana postavil a požádal Francii o zveřejnění chybějících důkazů, které by vyvrátily podezření, že jde spíše o další ochranářské opatření vlastního trhu před cizími dopravci.“
Anonym, 7 února 2019, 8:29 0 0
A mnozí se pak diví, že chybějí řidiči, nejen v MKD. Když si člověk uvědomí, co vše musí šofér znát, po stránce předpisů, logistiky a techniky, za co vše je zodpovědný, jakému riziku se na silnicích v dnešní přehuštěné dopravě vystavuje, jak často a dlouho je odloučený od své rodiny, v jakém stravovacím a hygienickém režimu funguje, a potažmo jakou odměnu ve formě mzdy (vč. započítaných diet), za to vše mnohdy dostává. Každý normálně uvažující člověk si musí chtě nechtě ve světle těchto faktů přiznat, že u toto povolání dlouhodobě vydrží jen "srdcaři". Po finanční stránce je dnes při stále stoupajících životních nákladech jednoznačně toto povolání velmi, velmi nezajímavé. Jen si spočtěte opravdu poctivě hodiny, které jste z domova, ať už řídíte nebo máte pauzu, stále jste v pracovním výkonu pro zaměstnavatele. Pokud tímto časem vydělíte svoji mzdu (BEZ diet, to není odměna za práci!), věřte, bude se Vám z toho výsledku asi točit hlava.
Odpověď