Nejen tovární kamion Bohouš, ale i Martin Macík Jr. s posádkou dostali v první etapě dlouhé přes 400 km pořádně do těla. Přesto dojeli na třetí pozici a dýchají na záda nejen druhému, ale také prvnímu v pořadí. Další den čeká na závodníky 48h Chrono, speciální dvoudenní etapa.
Takhle má vypadat Dakar
Hned první etapa letošního Dakaru závodníky vůbec nešetřila. Při své délce 413 km sice nebyla nejdelší, ale díky tvrdému terénu plnému kamení, stromů a křovin se jistě zařadí mezi ty nejnáročnější. O tom ale Dakar je, nemá to být poklidná projížďka při sobotním odpoledni.
„Čekal jsem, že to bude masakr – a byl. Slušně jsme se zapotili všichni, a to včetně Bohouše. V první půlce jsme potkali spoustu aut, takže jsme chvílemi díky prachu moc neviděli. V druhé půlce jsme se pro změnu svezli po balvanu, takže posledních 100 km fakt stálo za to. Ale dali jsme to, se třetím místem jsem dneska spokojený a uvidíme, co nás čeká další dva dny. To bude úplně jiný příběh než loni,“ shrnuje průběh etapy a naráží na 48h Chrono pilot Martin Macík Jr.
Navigátor neměl čas na oddech
František Tomášek, navigátor MM Technology, měl dnes plné ruce práce. Hned první etapa byla extrémně navigačně náročná a nebylo lehké udržet ten správný směr.
„Že to na nás vybalí takhle hned ze začátku se přiznám, že jsem úplně nečekal. Bylo tam spousta cest, které sváděly k tomu po nich zamířit, hodně sporných míst a jednou jsme si nebyli úplně jistí, kudy jet. To nás stálo těch pár minutek, které ztrácíme na Mitchela van den Brinka,“ říká k sobotní výpravě František Tomášek.
Bohouš dostal zabrat
Ušetřen nebyl ani kamion Bohouš, který posledních 100 km zdolával s poškozenou spojovačkou. Mechanici, kteří měli doteď na starosti spíš pravidelnou údržbu, si tedy vyhrnou rukávy a stráví sobotní večer v plné práci.
„Bohouš je dneska pořádně sedřený. Nejenom, že ho ošlehalo asi milion větví stromů a křoví, ale ten trefený balvan v druhé půlce mu ohnul spojovačku. Ale není to nic, co bychom s mechaniky nezvládli opravit, takže na zítra bude zase ve formě,” říká mechanik David Švanda.
Komentáře