Rallye Dakar 2023 se rozjíždí. Nový kamion pilota Martina Macíka, pojmenovaný Čenda, v Marseille úspěšně prošel technickými přejímkami a spolu s dalšími závodními i doprovodnými vozy vyplouvá ke břehům Saúdské Arábie. Na zadní kapotě má speciální design, o nějž se postarali fanoušci. Míří vstříc jednomu z nejnáročnějších Dakarů, který jsme za poslední léta zažili. Organizátoři potvrdili, že jeho trasa povede dosud neobjevenými dunami Pusté končiny, v nichž se odehraje i maratonská etapa. Co na nově odhalené informace říká Martin Macík?
Fanoušci popsali Čendu
Ještě před odjezdem techniky na Dakar se s Čendou, Martinem Macíkem i dalšími členy týmu MM Technology přišli do Sedlčan rozloučit fanoušci. Atmosféra na náměstí byla navzdory mrazivému počasí velmi vřelá. Postaraly se o ni stovky dobře naladěných milovníků Dakaru, kteří týmu přišli popřát štěstí. Závodníci podepsali a rozdali štosy čumkaret, ale tentokrát se podepisovali i fanoušci. Dostali totiž možnost zvěčnit své jméno na Čendově kapotě a symbolicky tak s posádkou vyjet na Dakar. Na místě nechyběly ani doprovodné vozy a Nicias, kamion sestrojený v Sedlčanech pro Project 2030.
Těžko v dílnách, lehko na přejímkách
Přímo ze sedlčanského náměstí se karavana vozů týmu MM Technology vypravila do Marseille.
„Poslední týdny jsme jeli s klukama na dílně téměř nonstop, abychom stihli techniku na Dakar perfektně připravit,“ říká palubní mechanik David Švanda.
Do parády si mechanici postupně vzali nejen Čendu a Niciase, ale i další vozy, které byly v MM Technology postavené a zúčastní se letošní Rallye Dakar, Jendu vyrobeného pro Italtrans Racing i Arnošta, s nímž bude závodit Firemen Dakarteam. Současně mechanici museli připravit i 3 servisní vozy IVECO, bydlík, 6 novinářských aut a 2 karavany. Nakonec naložili i motorku kolegy Davida Pabišky. Přejezd do Francie pak už byl pro všechny téměř výletem. Nechyběla zastávka u přátel na farmě, kde si tým uložil podval a zamířil k městečku Castellet u závodního okruhu Paula Ricarda, kde probíhaly technické a administrativní přejímky.
Ze Sedlčan do Marseille a dál lodí směr Yanbu
Noc před přejímkami strávil sedlčanský tým v autech a hned ráno se šlo na věc.
„Kontroluje se, jestli závodní auta odpovídají technickým předpisům, plombují se motory, montují se navigace, kamiony se váží, měří, doplňují se polepy, pořadatelé potřebují vidět i bezpečnostní vybavení – helmy, homologace u nehořlavého oblečení posádek. A také administrativní náležitosti,“ říká David Švanda. Po poledni už bylo vše hotovo. „Přejímky proběhly relativně hladce. Žádné zásadní problémy. Chyběly nám jen značky OK a SOS, byly tam, zmizely, to se stane, musíme je doplnit. Nejnapínavější bylo, když jsme se s tátou ztratili při přejezdu z přejímek do přístavu v Marseille. Přijeli jsme úplně poslední. Auta jsme předali pořadatelům a máme hotovo. Snad je tam všechno a na nic jsme nezapomněli,“ řekl Martin Macík. Trajekt naplněný závodními stroji popluje do Yanbu v Saúdské Arábii přibližně 14 dní. Už 29. prosince si závodníci své stroje vyzvednou a absolvují druhou část přejímek.
Očekávání jsou naplněna, zažijeme extrémní Dakar
Mezitím pořadatelé odtajnili trasu příští Rallye Dakar. Martin Macík se s Čendou, ozdobeným startovním číslem 501, a v doprovodu 364 dalších vozidel (včetně 54 kamionů), vydá na trať dlouhou téměř 5.000 ostrých kilometrů. Na závodníky čeká 15 náročných závodních dní – prolog a 14 etap, o dvě více než během posledního ročníku. Jezdci se konečně dočkají i výletu do neprozkoumaných dun Pusté končiny, kde stráví 4 dny a ujedou 8 549 km (4 706 km měřených). V písku jedné z největších pouští světa proběhne také maratonská speciálka (11. a 12. etapa).
Komentáře