Podobně jako u každé kosmické mise, jsou i součástí mise týmu Buggyra Racing jménem „Rally Dakar 2023“ vedle nominovaných jezdců také členové posádek v pozici náhradníků.
„Po zkušenostech z minulého ročníku Dakaru, kdy nám plány zhatil covid a pak také úraz Téa Calveta, jsme se rozhodli zaměřit naši přípravu i na náhradníky. Pro kategorii kamionů máme jako náhradníka číslo jedna připraveného Téa Calveta. Rezervním pilotem číslo dva bude Marek Spáčil, který má za sebou už několik Dakarů. Pro kategorii Lehkých prototypů T3 je připraven opět Téo Calvet a samozřejmě tu máme v záloze Josefa Macháčka,“ uvedl boss Buggyry Martin Koloc.
Všichni jsou připraveni jezdecky a fyzicky a drží se v pohotovosti kvůli administrativním a logistickým náležitostem případného startu. Mají připravené kombinézy, platné závodní licence, zabukované letenky do Saúdské Arábie. To vše je nastavené tak, že pokud bude potřeba, mohou se během 24 hodin postavit na start Dakaru.
Téo Calvet cítí jako hned dvojnásobný rezervista velkou zodpovědnost. „Vím, že na mě Buggyra spoléhá a kdyby se něco stalo, budu dobře připravený. Přechod z okruhů do terénu není sice úplně jednoduchá věc, ale mě jízda s Tatrou i buggy moc baví. Mám samozřejmě něco natestováno a cítím, jak se s každým odjetým kilometrem v terénu nebo v poušti zase o kousek zlepšuju,“ uvedl letošní šampion Promoter’s Cupu v rámci ME tahačů na okruzích.
Trucková jednička Buggyry pro Dakar Jaroslav Valtr minulý týden oznámil, že jeho tým Valtr Racing se Dakaru 2023 účastnit nebude. Syn Michal Valtr ale ani tak o svoji naději na debut nepřišel. Spolu se slovenským navigátorem Jaroslavem Miškolcim je v pozici náhradníka.
I šestinásobný dakarský vítěz Macháček bere roli náhradníka vážně: „Musím být připravený, kdyby náhodou někdo vypadl. Musím mít licenci, fyzicky se cítím stále v pohodě.“
Rally Dakar startuje 31. 12. 2022 a poslední 14. etapa by měla končit v saúdskoarabském Dammamu 15. 1. 2023, detaily trati pořadatel oznámí 1. prosince 2022.
Komentáře