MKR Technology: Místo vítězství přišly plameny

5 října 2022, 11:26

Jestli někdo může mluvit o opravdové závodní smůle, pak je to pilot Gert Huzink. Už se zdálo, že ve 3. etapě Rallye Maroko oslaví vytoužené vítězství, místo toho ale pouhých šest kilometrů před cílem jeho kamion zachvátily plameny. Slzy radosti vystřídaly slzy smutku. Holandský pilot severočeského renaultu se ale nevzdává.

Jezdec holandského týmu Riwald Dakar, který kočíruje hybridní speciál z dílny severočeské stáje MKR Technology, tři sta kilometrový závod se startem i cílem v Laayoune rozjel na výbornou. Velmi rychle se dostal do čela závodu a první pozici si prakticky udržoval až do samotného závěru. Motivací byl fakt, že vedoucího muže celkové klasifikace Martina Macíka míjel už v prvních dunách. Obě posádky navzdory nástrahám a nutností výměn pneumatik se ještě několikrát dojely a na trati sváděly atraktivně boj. Huzink ale dlouho ze souboje s českou „příchutí“ vycházel lépe a mířil za vytouženým prvenstvím. Ani tentokrát ale štěstí nestálo na jeho straně. Jakoby mu pódium mělo patřit jen „ob etapu“. Holanďan totiž v prologu byl stříbrný, pak přišla stopka kvůli poškozené zadní nápravě, v předchozí etapě bral zase stříbro a v úterní 3. etapě přišly místo zlata plameny a další stopka. Z boku kamionu se zakouřilo pouhých šest kilometrů před finišem. Posádka zastavila a hořící kamion dokázala uhasit. Oheň ale poškodil svazky elektrokabelů. Zatímco z vítězství se nakonec radoval Holanďan Koolen, Gert Huzink cílem projel na laně o téměř hodinu a půl později.

Vedoucím mužem i nadále zůstává český pilot Martin Macík. Přestože Huzinkovi v průběžné klasifikaci patří s citelnou ztrátou kvůli penalizaci z úvodní etapy sedmá příčka, nad jeho setrváním v soutěži se vznáší otazníky.

„Pokud existuje šance, že se kamion podaří opravit a my se postavíme na start, tak se dál budeme rvát jako lvi. Nevzdáme se zadarmo,“ poznamenal odhodlaně Gert Huzink.

Středeční předposlední 4. etapa z Laayoune do Tan Tanu je nejdelší prověrkou letošního ročníku Rallye Maroko. Posádky musí v součtu urazit 561 kilometrů, na nichž je 346 měřených.

Výsledky – 3. et (Laayoune – Laayoune) –  300 km:

  1. Koolen (NLD) Iveco 3:29:13
  2. Macík (CZE) Iveco +31:19
  3. Vrátný (CZE) Ford +41:43
  4. Zuurmond (NLD) MAN +51:09
  5. Bellina (ITA) Iveco +55:58
  6. Huzink (NLD) Renault Trucks +1:20:01

Celkově:

  1. Macík (CZE) Iveco 12:49:03
  2. Koolen (NLD) Iveco +1:14:03
  3. Zuurmond (NLD) MAN +1:25:16
  4. Bellina (ITA) Iveco +1:46:57
  5. Vrátný (CZE) Ford +1:51:20

7. Huzink (NLD) Renault Trucks +17:18:28

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!