70 let nazpátek: První sněžný pluh pro Mercedes-Benz Unimog

22 prosince 2021, 12:42

Mercedes-Benz Unimog U 2010 s pluhem K1. Mechanické zvedací a spouštěcí zařízení používané u prvního Unimogu pro zimní údržbu silnic se ovládalo knoflíkem před kapotou motoru.

Mercedes-Benz Unimog U 2010 s pluhem K1
Mercedes-Benz Unimog U 2010 s pluhem K1

Přesně před 70 lety začal úspěšný příběh vozu Mercedes-Benz Unimog v zimní údržbě silnic. Alfred Schmidt, mladý inženýr ze Sankt Blasienu v německém Schwarzwaldu, našel v pravou chvíli řešení pro díru na trhu. Jeho zákazník Alfred Hitz z Falkenau ve Schwarzwaldu potřeboval na svůj nový Mercedes-Benz Unimog 2010 namontovat sněhovou radlici. 2.200 mm šířky odklízení sněhu a 1.100 mm výšky radlice bylo třeba přizpůsobit Unimogu o šířce 1.630 mm s motorem o výkonu 18 kW (25 k).

Schmidt vyvinul „klínový pluh K 1“, který se v té době ještě spouštěl a zvedal ručně – pomocí ručního kola a řetězu. Tak začala pozoruhodná kariéra Unimogu jako základního vozidla pro zimní údržbu silnic. Do dnešního dne bylo zimní výbavou od firmy Schmidt vybaveno přibližně 100.000 vozů Unimog. Kromě toho existuje mnoho dalších výrobců zimní výbavy, kteří jsou věrni modelu Unimog jako základnímu vozidlu.

Unimog je v současné době nabízen ve dvou různých řadách: jako „nosič nářadí Unimog“ – nejčastěji se vyskytuje v oranžové barvě, se sněžným pluhem v zimě a sekačkou v létě, pokrývá modely od U 219 po U 535 a vykonává různé práce v komunálních službách, zemědělství a logistice. Dále je nabízen jako „Unimog s vysokou průchodností terénem“ (U 4023 a U 5023) s vynikajícími terénními schopnostmi, které jsou potřebné v energetice, při hašení lesních požárů a při odstraňování následků katastrof.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!