Macík odstartuje sezónu na Baja Aragon

21 července 2021, 17:48

Tým Big Shock! Racing zahajuje novou závodní sezónu ve Španělsku. Už o víkendu 23. – 24. 7. se osvědčená posádka ve složení Macík, Tomášek, Švanda zúčastní dálkové rally Baja Aragon. A další závody na sebe nenechají dlouho čekat. Plánovanými akcemi Posedlí Dakarem se Big Shock! Racing postará o zábavu i fanouškům. V týmových sedlčanských dílnách současně pokračuje vývoj nových závodních kamionů. Vše směřuje k Dakaru 2022.

Tým Big Shock! Racing

Tréninková jízda přes Španělsko, Polsko a Maroko

Tým Big Shock! Racing plánuje pro aktuální sezónu účast ve všech tradičních závodech, které byl zvyklý absolvovat před covidovými opatřeními. Už v pátek 23. 7. kamion, přezdívaný Karel, odstartuje do své první letošní etapy v rámci Baja Aragon.

„Těšíme se, že po loňském roce, kdy nás všechny zastavil covid, budeme letos zase naplno závodit. Ve Španělsku se teď teploty pohybují kolem 37 stupňů, takže budeme mít ideální saudskoarabské podmínky pro trénink a utužení posádky. Mám zprávy, že i konkurence bude zajímavá. Vše se dobře vyvíjí,“ říká pilot Martin Macík.

Tým má v plánu během sezóny zdolat ještě dálkové závody Baja Poland a Rallye du Maroc.

„Všechny starty bereme jako trénink na Dakar 2022. Rallye du Maroc navíc organizují stejní pořadatelé. Mám tu pokaždé možnost vyzkoušet si novinky v navigaci, které se následně objeví i na Dakaru,“ říká František Tomášek a David Švanda dodává: „Maroko se jede v říjnu, dva měsíce před Dakarem. Trvá 6 dní, takže můžeme pořádně otestovat všechny úpravy kamionu. Ale zároveň se auto za necelý týden nestihne úplně zničit. Co nevydrží, zvládneme do Dakaru opravit.“

Kamion má nová vylepšení, ale sestava v kabině zůstává

Posádka v Karlově kabině zůstává identická jako na Dakaru 2021, odkud si pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda přivezli výborné 4. místo. Týmový speciál Iveco s automatickou převodovkou, který mechanici aktuálně připravují na jeho 3. dakarský start, opět prošel řadou technologických vylepšení.

„Karel na Dakaru fungoval nad očekávání dobře, ale přesto jsme si ze Saúdské Arábie přivezli několik podnětů k dalšímu vylepšení. Jako první přišla na řadu spojovačka. Vyvinuli jsme nový, tvrdší díl, který by měl vydržet i tlaky v písečných dunách. Zároveň jsme zasáhli do podvozku kamionu, protože Dakar se stále zrychluje a spodek potřebuje nové nastavení. To si vyžádalo také jiná pera nebo úpravu tlumičů. Změny už jsou hotové a částečně i otestované. V závodním tempu je poprvé prověříme na Baja Aragon,“ popisuje šéf týmu Martin Macík starší a zmiňuje i další vývojové posuny zaměřené například na kabinu nebo uložení náhradních dílů.

Všechny novinky budou také automaticky zahrnuty do staveb nových závodních vozů, které v budoucnu spatří světlo světa.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!