Dakar 2021 se stává realitou. Část přístavu v Marseille se právě proměnila v jedno z nejzajímavějších evropských parkovišť. Sešly se tu závodní týmy, aby organizátorům Rallye Dakar předaly svá vozidla pro plavbu do Džiddy, kde 3. ledna odstartuje 43. ročník legendárního závodu. Na místě nechyběl ani Big Shock! Racing.
Pilot Martin Macík se rozloučil s Karlem, svým závodním kamionem Iveco doprovázeným servisním MANem, bydlíkem, v němž má tým zázemí, novým Liazem vezoucím náhradní díly a novinářskými Toyotami. Z bezpečnostních důvodů letos byly omezeny technické přejímky.
„Odevzdal jsem klíčky od Karla a doufám, že se za měsíc oba sejdeme ve stejně dobré kondici. Přiznávám, nerad ho svěřuji do cizích rukou,“ říká pilot Martin Macík, který se chystá čas zbývající do Dakaru využít k přípravám talk show Posedlí Dakarem.
Oblíbená setkání týmu Big Shock! Racing s fanoušky proběhnou během února v kinech Cinestar. Předprodej byl právě zahájen a vstupenky rychle mizí.
Karel předán s návodem
V pondělí ráno vyjela černožlutá karavana závodního týmu Big Shock! Racing směr Marseille.
„Jel jsem s tátou v MANu a táhli jsme Karla na vleku. Během noci ve Francii sněžilo a začalo se solit, což pro závodní techniku není úplně ideální. Řešili jsme i prasklé přední sklo u Toyoty. Ale vše se hladce zvládlo,“ popisuje Martin Macík.
Až na farmě nedaleko Marseille se závodní kamion postavil na vlastní kola. Tým si tu totiž u přátel pravidelně nechává vlek. A zbytek cesty už Karel dojel do francouzského přístavu po svých. Před odevzdáním vozů mechanici zamkli a zapečetili všechny nástavby a ke každému autu připravili návod, jak startovat. Přičemž nové automatické řazení u závodního kamionu je pro transport výhodou. Pravděpodobnost, že se při přeparkování organizátory zničí spojka nebo převodovka je menší. Členové týmu u doprovodných aut také vypnuli velkou řadu řazení, aby s auty nebylo možné jet rychleji než 30 km/h.
„Hotovo. Čekání v přístavu se protáhlo na několik hodin, ale vše máme úspěšně za sebou. Zbytek přejímek dořešíme v Saúdské Arábii. Karel je připraven na plavbu do Džiddy,“ hodnotil palubní mechanik David Švanda.
Posedlí Dakarem už brzy ve vašem kině
Těsně před odjezdem týmu do Marseille byl také odstartován předprodej vstupenek na talk show Posedlí Dakarem. Konečná podoba akce se vzhledem k bezpečnostním opatřením postupně vyvíjela.
„V únoru nebude možné potkat se ve velkých sálech jako během předchozího ročníku, kdy akci navštívilo přes 7 tisíc diváků. Počet míst bude omezený, ale o to příjemnější atmosféru budou komornější Posedlí Dakarem mít. A řešení máme i pro případ, že by nám PES nedovolil potkat se osobně,“ říká Martin Macík.
Členové týmu Big Shock! Racing se tak bezprostředně po návratu z Dakaru se svými fanoušky opět podělí o čerstvé zážitky. Diváci dostanou možnost sejít se s přímými účastníky závodu, užít si videa z kabiny i ze zákulisí a zeptat se na vše, co je zajímá.
Dobrovolná karanténa a záložní řešení
Už od 15. prosince na členy týmu Big Shock! Racing čeká dobrovolná karanténa, čas budou trávit hlavně se svými nejbližšími rodinami. Pokusí se tak eliminovat pravděpodobnost, že by některého z členů výpravy mohl na jeho cestě na Dakar stopnout pozitivní test na covid. I přesto, že tým pevně věří v hladký průběh všech nezbytných kontrol, je tato okolnost jedinou neznámou, která by mohla týmovou misi narušit. Proto se všichni budou snažit o opatrnost a v záloze jsou i řešení pro případ nečekaných událostí. Dobrou zprávou také je, že čeští a slovenští dakarští závodníci do Džiddy odletí společným letadlem, které pro ně bude vypraveno.
Komentáře