Dachser bude zavážet Prahu nákladními elektrokoly

, 19 listopadu 2020, 14:34

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic startuje pilotní projekt zásobování centra Prahy pomocí nákladních elektrokol. Bude využívat nově založený mikrohub Depot.Bike u stanice metra Florenc.

Dachser nákladní elektrokola

Společnost navazuje na bohaté zkušenosti s alternativním způsobem doručování na poslední míli v centrech velkých evropských metropolí, jako jsou Paříž, Malaga či Stuttgart a další. Od pilotního projektu si slibuje otestování využití nákladních elektrokol v reálném pražském provozu s ohledem do budoucna, kdy by mohlo dojít k regulaci vjezdu nákladních vozidel do centra Prahy.

„Centrální oddělení výzkumu a vývoje celé naší skupiny Dachser mimo jiné testuje vozidla na alternativní pohon a navrhuje nové koncepty pro bezemisní doručování v oblasti městské logistiky,“ říká Ing. Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic, a dodává, „díky tomu máme s používáním nákladních elektrokol již řadu zkušeností z mnoha evropských měst, a tak rozhodnutí spustit pilotní projekt v Praze bylo nasnadě. A to i přesto, že město prozatím k restriktivním opatřením nesáhlo.“

Dachser nákladní elektrokola

Dachser plánuje v pilotním projektu zásobování pěších zón v Praze 1. Každé ráno doručí do mikrohubu v centru města nákladní vozidlo z pobočky Kladno zásilky pro denní rozvoz, které potom postupně rozveze nákladní elektrokolo. Postupně by se zavážení nákladními elektrokoly mohlo rozšířit i na městské části Prahy 4, Prahy 5 a Prahy 7, za podpory bezemisních nákladních vozidel pro těžké a objemné paletové zásilky. Příjemci zásilek pak budou obchody s módním zbožím, servisy, prodejny zdravotnického materiálu, DIY markety a další.

„Postupné nahrazení menších rozvozových aut na konvenční pohon, je jediná udržitelná cesta, jak centru Prahy odlehčit a napomoci ke zlepšení smogové situace, a my k tomu v souladu s naší firemní strategií udržitelného rozvoje chceme aktivně přispívat,” uvádí dále Jan Pihar.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!