Tým Buggyra Racing má za sebou tradiční předsezonní testování na mosteckém okruhu. Veškerá pozornost byla upřena na nový závodní speciál Buggyra VK 50 s nímž do nové sezony vstupuje Adam Lacko.
„Letošní předsezonní testování je specifické v tom, že tu máme hned čtyři auta. Zbrusu nový speciál Adama Lacka, Olyho truck, Adamovo staré auto a ve čtvrtém vozu jezdí Mika Mäkinen, který projevil zájem o spolupráci. Jedná se o zkušeného jezdce s řadou dílčích vítězství, proto jsme se rozhodli mu vyhovět.
Největší pozornost patří samozřejmě novému speciálu Buggyra VK50. Snažíme se ho poznat a vyladit co nejvíc na nadcházející sezonu, která se kvapem blíží. Veškeré informace o jezdeckém složení a o osudu starého Adamova auta odhalíme za měsíc na předsezonní tiskové konferenci,“ uvedl k testování manažer týmu Jan Kalivoda.
„Otcem“ nového speciálu je šéfkonstruktér týmu David Vršecký, který nad jeho vývojem strávil stovky hodin.
„Několik posledních let jsme vždy v zimě dělali „upgrade“ starého auta, kdy se měnila spousta věcí, ale pořád jsme byli limitovaní základem speciálu. Pro letošek jsme se rozhodli postavit zbrusu nové „vékáčko“. Na první pohled tam moc změn poznat není, ale pod lamináty je až 87 % dílů nových a konkrétním způsobem modifikovaných. Dali jsme si za cíl postavit takové auto, které pokud bude možno co nejlépe nastavit na konkrétní okruh,“ představil své dílo dvojnásobný mistr Evropy.
„Museli jsme zkombinovat vývojové prvky ze SAE včetně výkresů s produkcí v Čechách, což bylo časově velmi náročné. Jsem rád, že dnes mohu říci, že to, co fungovalo ve virtuální a poté laboratorní podobě se osvědčilo i na okruhu. Na druhou stranu, jedna věc je auto postavit, druhá věc se s ním naučit pracovat a v maximální možné míře využít jeho potenciál. Čeká nás ještě hodně práce,“ dodal.
Mistr Evropy a držitel třetího Zlatého volantu v řadě Adam Lacko se nemohl testování dočkat.
„Můžu říci, že jsem nadšený. Po dlouhé zimní pauze jsem konečně usedl do kabiny a hned v novém krásném speciálu, na kterém celý tým usilovně pracoval již od loňského roku. Zatím se s tím stále učíme, vychytáváme „dětské nemoci“. Vůz odlišně zatáčí, brzdí. Máme zcela modifikovaný celý rám. Určitě je komfortnější kabina. Musím si na to všechno zvykat, ale je to příjemné.“
Druhý vůz testoval Oly Janes, třetí nejlepší nováček minulého roku.
„Loňská sezona pro mě představovala velkou výzvu. Dokázal jsem se zlepšovat závod od závodu na což bych chtěl letos navázat a stále častěji nakukovat do Top 10. Pokud by se povedlo i více pódiových umístění, než tomu bylo vloni, rozhodně bych se nezlobil. S týmem jsme sladění, víme, co chceme a půjdeme si za tím,“ řekl odhodlaně.
Sezona FIA ETRC 2019 začíná již koncem příštího měsíce, a to konkrétně o víkendu 24.-26.5. v italském Misanu. Českými diváky oblíbený Slovakia Ring je na programu 6.-7. července. Vrcholem sezony pak bude závod Czech Truck Prix na domácím okruhu v Mostě na přelomu srpna a září.
Komentáře