V páté etapě, druhé maratonské, se pilot Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Lukášem Kalankou z týmu Big Shock Racing opravdu zapotili. Po odpočinku v neděli vyrazili do šesté etapy Dakaru. Martin Macík se svou posádkou startoval v půlmaratonu ze zadních pozic.
5. etapa
Po noci na palandách s partou chrápajících závodníků se v úvodu 5. etapy závodu přetahovali o vedení s ruskými Kamazy. Pak ale následoval Frantův skok, který jízdu české posádky letošním Dakarem nasměroval drobně mimo původní plán. Bylo nutné několik hodin opravovat utržené kolo a dál pokračovala žlutá liazka týmu Big Shock Racing bez předního náhonu, bez pravé přední brzdy, bez tlumičů, bez dofukování a s pár dalšími šrámy. Kluci se snažili kamion dostat do cíle za každou cenu, aby mohli v závodu pokračovat. To se nakonec podařilo, ale museli vynechat několik kontrolních bodů v dunách, které by nezvládli projet. Dobrou zprávou dne je, že Jan Brabec dojel 5. etapu na výborné 21. pozici a v celkovém hodnocení už je 23.
„Chceme jet dál a udělali jsme maximum pro to, aby se to povedlo. Franta jede neskutečně. Ukázali jsme, že je reálné porážet i ruské Kamazy a v druhé polovině na to chceme zase šlápnout a přesvědčit, že to nebyla jenom náhoda, že na to máme,“ řekl Martin Macík.
Etapu za tým Big Shock Racing jistil Jan Brabec, který je od začátku závodu nejlepším českým jezdcem na motocyklu. I 5. etapu zvládl bravurně, na 21. místě. Ze startovní 46. pozice na začátku Dakaru se mu tak podařilo dostat na aktuální 23. příčku v celkovém pořadí.
6. etapa
Martin Macík s Františkem Tomáškem a Lukášem Kalankou dojížděli 6. etapu za tmy.
„Bylo to výživné, ale my jsme si to užili. Nedělali jsme chyby, nebloudili jsme. Měli jsme 2 drobné technické problémy. Hned 500 m po startu jsme řešili menší závadu a opravou ztratili asi 20 minut. A později, když jsme projížděli obrovské duny, auto jelo tak nakloněné, že nám v jednu chvíli chcíplo, protože se benzín přelil z jedné nádrže do druhé a kamion přestal jet. Museli jsme podfouknout gumy na jedné straně, abychom benzín dostali zpět, a pokračovali dál. Některé body, kde spousta aut stála, se nám povedlo krásně, bez problémů nabrat,“ popisoval Martin Macík.
Posádka navíc ještě počítá s lepším časem, protože kamion Franta na pokyn pořadatele asi 30 minut čekal až se zprůjezdní jedna z cest a tento čas by jí měl být vrácen. Macíkova posádka musela projíždět přes hotové bitevní pole, kde byl jeden uvízlý závodník za druhým. Žluté liazce se tak podařilo pořadím opět prokousat kupředu a v pondělí už bude mít lepší startovní pozici.
Dakarská neděle nebyla příliš šťastná pro Jana Brabce, motorkáře týmu Big Shock Racing. V 6. etapě, asi na 50. kilometru Honzu zradila navigace a přejel několik kontrolních bodů na trati. Nakonec vyfasoval 9hodinovou penalizaci, která ho v etapě katapultovala na konec pořadí motocyklů a celkové 55. místo mezi motocykly.
Komentáře