Kamiony MKR jsou připraveny na start Dakaru

5 ledna 2019, 22:33

Jednačtyřicátý ročník dakarské rallye je tu. Trojice severočeských kamionů z dílny týmu MKR Technology je plně připravena a nejprestižnější dálkový závod světa může začít. Ostrý start je na programu v pondělí a cíl je po deseti etapách opět v hlavním městě Peru.

Kamiony MKR jsou připraveny na start Dakaru

„Před víkendem jsme dali do kupy všechny kamiony, které za sebou měly dlouhou náročnou cestu na palubě trajektu z Evropy a následně jsme veškerou techniku patřičně otestovali. Pak už na řadu přišla administrativa a technické přejímky. Vše máme úspěšně za sebou a vyhlížíme blízký start,“ popsal uplynulé dny Mario Kress, hlavní konstruktér židovických renaultů.

Dakar letos otevírá pátou desítku své historie. I tentokrát bude soutěž úplně jiná a pořadatelé slibují jeden z nejnáročnějších programů, který kdy závodníci viděli. Celý závod se jede výhradně na území Peru. Rallye odstartuje v pondělí v hlavním městě v Limě, kam se budou účastníci chtít po deseti etapách také vrátit. Na programu je jen jediný volný den a před ním nebude chybět ani maratonská část, ve které se posádky musí postarat samy o sebe bez zásahu mechanických týmů.

V součtu na posádky čeká v jedenácti dnech deset etap, přes pět a půl tisíce těžkých peruánských kilometrů a tři tisíce kilometrů měřených speciálek. Ze sedmdesáti procent trasu tvoří písečné podloží a zrádné duny.

Kamiony MKR jsou připraveny na start Dakaru

„Bude to nejen velký nápor na techniku, ale také na navigátory. Je před námi opravdu velmi těžký Dakar a já po všech předchozích zkušenostech vůbec nechci spekulovat o jeho vývoji. My jsme ale připraveni bojovat s nejlepšími, nálada je skvělá a teď budeme potřebovat mít na své straně také dostatek štěstí,“ mrknul Mario Kress, který pro letošní rallye do Jižní Ameriky připravil trojici kamionů Renault Trucks.

Ty budou pilotovat osvědčené holandské posádky. Dva červené kamiony jede tým Mammoet Rallysport a třetí speciál povede spřátelený tým Riwald Dakar. Bílý speciál Riwaldu jedoucí s číslem 512 pak povede Gert Huzink.

Za volant Renaultu CBH 4×4 přezdívaného Sherpa usedá už tradičně Martin van den Brink, kterému se letos splnil sen. V kabině poprvé na Dakaru sedí se svým šestnáctiletým synem Mitchelem, který získal celou řadu výjimek a díky tomu je nejmladším účastníkem letošního Dakaru. Tím ale sen nekončí – podle plánu by Mitchel měl být za dva roky také historicky nejmladším dakarským pilotem. Nyní ho ale po boku svého otce čeká velká premiéra. Jejich kamion jede s číslem 506. S číslem 531 pak jede v trambusovém renaultu K520 týmový kolega Janus van Kasteren.

Program:

7.1. – 1. etapa – Lima – Pisco (331/84 km)

8.1. – 2. etapa – Pisco – San Juan de Marcona (553/341 km)

9.1. – 3. etapa – San Juan de Marcona – Arequipa (798/331 km)

10.1. – 4. etapa – Arequipa – Tacna (664/405 km)

11.1. – 5. etapa – Tacna – Arequipa (714/517 km)

12.1. – volný den – Arequipa

13.1. – 6. etapa – Arequipa – San Juan de Marcona (810/309 km)

14.1. – 7. etapa – San Juan de Marcona – San Juan de Marcona (387/323 km)

15.1. – 8. etapa – San Juan de Marcona – Pisco (575/360 km)

16.1. – 9. etapa – Pisco – Pisco (407/311 km)

17.1. – 10. etapa – Pisco – Lima (359/112 km)

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!