Jak pravil dakarský veterán Martin Kolomý, přes nezpochybnitelnou náročnost soutěže se to, z jeho hlediska nejtěžší odehrává ještě před začátkem závodu. Je proto potěšitelné, že po zvládnutí balení cca 40 tun materiálu, má za sebou Buggyra rovněž proces nalodění na super trajekt, který nabral z francouzského Le Havre směr Lima.
Jak odtajnil týmový manažer Honza Kalivoda, s celou operací je spojena řada administrativních úkonů. „Na základě zkušeností z loňského Dakaru mohu říci, že kdyby pořadatelé pracovali tak precizně na výběru trasy, jak je tomu v rámci technických přejímek, nebylo by co řešit. Nutno ovšem říci, že vzhledem k tomu, o jak náročnou práci se jedná, to mají opravdu vychytané.“
Podle šéfa dakarské techniky Robina Dolejše se úspěch přejímky prakticky rovná povolení startu. „Kdo projde, má jistotu toho, že z technického hlediska je všechno v pořádku. Po přejímkách závodních speciálů a doprovodných vozů odevzdáme klíčky od aut a tím to pro nás letos končí,“ konstatuje Robin.
„Hned prvního ledna pak odlétá do Limy naše přejímací „komando.“ Jeho členové auta vyzvednou, další přejímka je spíše formální. Spíše je důležité pečlivě prohlédnout, zdali v průběhu plavby neutrpěla technika nějakou újmu a případné problémy začít hned řešit.“
„Jednou nám poškodili doprovodný kamión. Společnost ručící za přepravu má ale pochopitelně uzavřenou pojistku. Nakonec jsme se tedy po jistém čase dobrali jistého pojistného plnění. A znovu opakuji, na to, o jak náročný logistický proces se jedná, mají pořadatelé transport z Evropy do Jižní Ameriky opravdu zmáklý,“ potvrzuje Jan Kalivoda.
Komentáře