Renault Master – porucha startéru

27 listopadu 2023, 15:33

U oblíbené dodávky Renault Master s kódem motoru M9T nebo M9R, vyráběné od roku 2008, může dojít k poškození startéru v důsledku poruchy jiné součástky. Na co si dávat pozor při výměně startéru u tohoto vozidla poradí odborníci ze společnosti Hella.

Častou závadou, která trápí vůz Renault Master, je poškození startéru, které má na svědomí vadná spínací skříňka. Opotřebovaná nebo zlomená pružinka uvnitř spínací skříňky může způsobit, že se spínač vrací do původní polohy se stále větším zpožděním. V důsledku toho se startér točí déle, než by měl, a zůstává spuštěný i po nastartování motoru. Je tak vystaven přetížení, které vede k jeho zničení.

Před montáží nového startéru je důležité provést posouzení poškození demontované jednotky, protože pokud se neodstraní skutečná příčina poruchy, nová součástka ze stejného důvodu také rychle vypoví službu. Pokud je patrné poškození, jako je modré zabarvení hřídele rotoru nebo opotřebení pastorku, může to být způsobeno nepřetržitým chodem startéru. V takovém případě je třeba zkontrolovat a případně vyměnit spínací skříňku.

Je však třeba mít na paměti, že delší startování může být způsobeno také problémy se spouštěním motoru.

Dále je třeba provést následující úkony:

  • zkontrolujte, zda elektrické a zemnící připojení není zkorodované nebo poškozené,
  • zkontrolujte, zda není poškozeno ozubení na setrvačníku.

Popsaná závada se může týkat i „dvojčat“ modelů Opel a Nissan se stejnými variantami motoru.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!