Pobočka DACHSER Brno byla založena v roce 2004, ve stejném roce, kdy společnost zahájila spolupráci s německou DACHSER Group. V roce 2012 společnost investovala do nových a větších prostor a pobočka se přestěhovala do CTParku Brno. Pobočku DACHSER Brno vede od roku 2004 Václav Stix. Zeptali jsme se ho, jak se druhé největší pobočce v Česku daří, a co ho osobně pro práci v logistice motivuje.
Jak byste zhodnotil Vašich 13 let u DACHSERU?
Pokud bych to měl shrnout jedním slovem, potom to byla doba tvůrčí. Když jsem před 13 lety začínal, mým prvním zadáním bylo nalézt skladové prostory, zaměstnance a především zákazníky pro brněnskou pobočku. K tomu jsem dostal k dispozici služební vozidlo, mobilní telefon a notebook. Po 13 letech působení jsme dnes již ve třetím skladě o rozloze pětkrát větší, než byl ten první. A díky každoročnímu růstu si myslím, že ani tento není posledním.
Můžete v krátkosti popsat čím je pobočka DACHSER Brno specifická?
Jsme stejná pobočka jako všechny ostatní jak v ČR, tak i v celé evropské síti DACHSER, takže u nás zákazníci dostanou stejnou kvalitu jako v Hradci Králové nebo třeba v Německu, Nizozemí a Portugalsku. Ale zároveň umíme dělat řešení na míru českým zákazníkům. Kromě toho tady u nás v Brně působí i DACHSER Cargoplus, která má na starosti region Maghreb a Rusko.
Jaké je zákaznické portfolio pobočky DACHSER Brno?
Dle mého názoru je stabilní. S většinou našich zákazníků spolupracujeme již řadu let a za tu dobu se nám podařilo doladit všechny procesy. Díky dlouhodobému růstu můžeme nejen stávajícím, ale i novým zákazníkům neustále zkvalitňovat naše služby, např. zkracovat časy doručení, nabízet uživatelsky jednodušší IT, zajistit lepší prevenci škod. Myslím, že to je ten hlavní důvod, proč s námi naši stálí zákazníci zůstávají a přicházejí noví. A za to jsme samozřejmě vděčni. Navíc společně s délkou našeho působení na trhu roste i míra odbornosti našich zaměstnanců, což mnohde nebývá standardem. U nás se každý dále vzdělává.
Chystáte nějaké novinky ve vaší pobočce v tomto roce?
Vzhledem k současné situaci na pracovním trhu se v letošním roce soustředíme především na změny ve vzdělávání týmu zaměstnanců a v získávání nových pracovních sil. Zřídili jsme na pobočce nové pozice jako DENO – specialista logistických procesů, logistik junior a kontrolor a investujeme do školení pořádaných jak vzdělávacím centrem DACHSER Academy v Kolíně nad Rýnem, tak i lokálními školiteli. Výrazně více se zaměřujeme na životní prostředí, pravidelně obnovujeme vozový park na nejvyšší emisní třídy, na doručování po Brně plánujeme nasadit vozidla na LPG a dodávková vozidla na elektrický pohon.
Jaká byla nejzajímavější, nejnáročnější zásilka?
Nejnáročnější zásilka je vždy „ta první“ s novým zákazníkem. Během jednání prezentujete dokonalost systému, kvalitu IT, profesionální tým. Nastavíte procesy na míru zákazníkovi a potom to přijde – zkouška ohněm.
Co se Vám líbí na logistice? Má nějaká specifika na rozdíl od jiných oborů?
Logistika je jiná. Každý den je totiž jiný. Není to jako výroba, kdy nastavíte proces na začátku a dokud se nezmění výrobek, běží všechno stejně, protože se nemění vstupy. V logistice každý den přijde jiný objem zboží, na jiné směry doručení, mění se průjezdnost komunikací, je zde velký podíl lidské práce. Zkrátka téměř všechny vstupy jsou proměnné. Ale výstup naší logistické práce musí být neustále stejný – stoprocentní služba. Rozdílnost vstupů nesmí ovlivnit finální čas a kvalitu doručení. Přes neustálé optimalizace nikdy nemůžete sklouznout do stereotypu, obor je dynamický a to se mi líbí.
Jaké je Vaše pracovní motto?
Nemám žádné motto. Mám pouze snahu odvést svoji práci pro zaměstnavatele na sto procent a pro zaměstnance nebýt jenom vedoucím, ale i partnerem.
Určitě je něco, na co jsme se zapomněli zeptat, a Vy byste to rád zmínil…
Děkuji, daří se mi dobře, jsem spokojený. A taky jsem si koupil nové kolo a jsem z něj nadšený 🙂
Komentáře