Prakticky vzápětí po konci letošní, silně kontroverzní Rally Dakar, se nechal peruánský ministr obchodu Eduardo Ferreyros slyšet ve smyslu, že vláda jeho země udělá vše pro návrat Dakaru do Peru. Nakonec se tak stalo a Lima slibuje prostřednictvím vládních činitelů Dakar, jaký tady ještě nebyl.
Nejprestižnější dálková soutěž planety se vrací do Peru po čtyřleté pauze a pořadatelé neskrývají ambice. „Dakar pro nás představuje velkou investiční příležitost, viděl bych to na zisk 300 miliónů dolarů. K tomu nutno přičíst mimořádný mediální dopad,“ uvedl dále ministr Ferreyeros, který zároveň slibuje vládní pomoc v mezích zákona.
„Pevně věřím, že možnost pořádat část Rally Dakar Peru semkne,“ potvrdil domácí jezdec Nicolas Fusch, který letos skončil při své premiéře dvanáctý. „Bude totiž nutné sladit zájmy vlády, místních úřadů, závodníků i ekologických aktivistů. Věřím, že se nám to povede.“
Víru ve schopnosti peruánských pořadatelů má i manažer týmu Tatra Buggyra Racing, který však zůstává realisticky smýšlejícím optimistou. „Ohlasy ze strany jezdců jsou vesměs pozitivní. V této chvíli nemáme sebemenší důvod pochybovat o tom, že Peruánci svůj úsek nezvládnou. Na druhou stranu, největší letošní problémy byly spojeny se závoděním, přesněji řečeno s pokusy o závodění v Bolívii,“ konstatuje Jan Kalivoda v souvislosti se 40. ročníkem Rally Dakar. „A Bolívie zůstává součástí závodu. No uvidíme, snad poprvé po sto letech tam nebude pršet.“
Komentáře