Vršecký v Číně vybojoval s Tatrou svůj historicky první titul

14 listopadu 2016, 14:19

O druhém listopadovém víkendu se v Šanghaji uskutečnil poslední podnik letošního čínského šampionátu v truck racingu, který přinesl Davidu Vršeckému další dvě vítězství, titul mezi jednotlivci a výhru v týmech. Druhou pozici vybojoval, tak jako v Evropě, Adam Lacko.

Davidu Vršeckému stačilo v Šanghaji jen jednou bodovat, nebo doufat, že nejbližší pronásledovatel v podobě Adama Lacka nezíská dostatečný počet bodů. Jenže dvojnásobný mistr Evropy neponechal nic náhodě a po vyhraném měřeném tréninku si dojel pro dvě další vítězství.

1

Musím přiznat, že tady v Šanghaji to nebylo jednoduché. Okruh svým charakterem připomínal až motokárovou trať. Navíc se změnila pravidla, kdy jsem do prvního závodu startoval i přes nejrychlejší čas v měřeném tréninku z jedenácté pozice. Do druhé jízdy pak z vybojovaného pole position,“ přiblížil novinky v čínském šampionátu David Vršecký. „Určitě to neberu tak, že by mi chtěli ztížit zisk titulu, vše se dělá pro napínavost závodů. I přesto jsou z toho další dvě vítězství a také titul čínského šampióna,“ smál se David, který si jako první trucker historie připsal vedle titulu mistra Evropy i ten čínský.

2

Buggyra je špičkový tým a do čínského šampionátu přináší nejen rychlé jezdce, ale také profesionalitu. Naše letošní kooperace byla výborná a pro příští rok počítáme určitě s rozšířením společných aktivit,“ uvedla při slavnostním vyhlášení viceprezidentka olejářské firmy Zero Mileage Lubricant Phoebe Wang.

3

Nejrychlejším jezdcem na vozech místní značky bývá již tradičně Adam Lacko, který svoji rychlost potvrdil i tentokrát. „V Číně si závody vždy užívám. Tentokrát jsem měl ale celou situaci těžší, protože jsem dostal penalizaci do obou jízd plus pět pozic na startovním roštu. Dojet tak druhý z čtrnáctého místa na startu je jako vyhrát. Ve druhé jízdě to byla čtvrtá pozice a celkově jsem uhájil stříbro, takže jsem spokojený,“ uvedl člen China Buggyra Racing týmu Adam Lacko.

Smůlu si v první jízdě vybrali Michal Matějovský a Miroslav Forman. Matějovskému odešly brzdy a na následky společné kolize museli oba čeští jezdci ze závodu odstoupit. „U mne to nevypadlo z počátku dobře, ale do závodu se podařilo nastavit auto a deset kol jsem kroužil bezpečně na čele. Pak ale přišla menší chyba zaviněná okolo pomalejším jezdcem. Tím se přede mne dostal druhý Michal, který měl problém s brzdami a střetu jsme už nikdo nedokázali zabránit. Je to určitě škoda, protože bylo našlápnuto k velkému úspěchu,“ uvedl Forman, který nemohl kvůli rozsáhlému poškození tahače nastoupit ani do druhé jízdy.

S výsledkem po kvalifikaci jsem nebyl úplně spokojený, nicméně reverzní rošt první jízdy se hodil a během tří kol jsem už kroužil druhý. Na chvíli jsem se dostal i do vedení ale selhaly mi brzdy a následovala rána. Je to velká škoda, ale bohužel i takový je motorsport,“ dodal k nehodě Matějovský.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!