Brzdové desky a obložení FRAS-LE na českém trhu

27 září 2016, 18:14

Brazilská společnost FRAS-LE S/A působí na světovém trhu s třecím materiálem již více jak půl století. Na své domácí půdě firma pokrývá většinu trhu a dodává výhradně i jako originální výrobce do automobilek. V severní Americe působí přes 30 let a již druhé desetiletí získává své místo v Evropě.

V České Republice zastupuje FRAS-LE firma CHLADNÍČEK autodíly, s.r.o. Na skladě v Olomouci má široký výběr pro většinu současných nákladních vozidel, přívěsů, návěsů i autobusů.

Brzdové desky i brzdové obložení FRAS-LE je vyráběno z vysoce kvalitních nezávadných materiálů pod přísným dohledem inženýrů, kteří neustále vylepšují jak proces výroby, tak i samotné materiály k ní používané. Plnění přísné evropské směrnice ECE R-90 je zde naprostou samozřejmostí. Kromě této společnost FRAS-LE a její produkty splňují další normy. Jako první výrobce třecích materiálů v Brazílii odpovídá normě ISO 9001. Dále splňují ISO 14001, OHSAS 18001 a ISO TS 16949.

clipboard01Firma FRAS-LE S/A kromě brzdových desek a obložení pro nákladní dopravu vyrábí i třecí materiály pro jiná využití, například lamely pro spojky, brzdy vlaků, letadel i osobních automobilů. Kontrolní podíl vlastní společnost RANDON, která sdružuje více výrobců automobilových dílů v Brazílii. Tyto firmy, ke kterým patří například i JOST, společně vystavěly v Brazílii u továrny FRAS-LE obrovské testovací centrum, které je největší v Jižní Americe a jedno z největších na světě vůbec. Zde zkouší všechny aspekty jízdy na různých površích za rozličných podmínek a díky tomu má výrobce velkou výhodu oproti konkurenci.

I díky tomuto centru se podařilo společnosti FRAS-LE vyvinout materiál pro brzdové destičky s označením FLE1931, který svými vlastnostmi daleko převyšuje většinu běžně prodávaných brzdových destiček a to včetně brzdových desek značky TEXTAR s nejrozšířenějšími materiály (T30**). A to navíc za velice příznivou cenu. Tento materiál má obchodní označení HD PRO a je obzvláště vhodný pro použití u těžkých vozidel, které musejí při své práci často brzdit (MHD, popelářské vozy, důlní technika…). Díky lepšímu odvodu tepla a brzdného prachu z místa styku brzdové destičky s brzdovým kotoučem dochází k nižšímu opotřebení a spolehlivějšímu brzdění při nižší zátěži kritických oblastí náprav jako jsou náboje kol a brzdové třmeny. Výdrž těchto brzdových destiček je při vysokých teplotách daleko vyšší než u konkurenčních výrobců.

clipboard02

 

Kromě řady HD PRO jsou dodávány i brzdové desky s o něco ekonomičtějším materiálem CV ADVANCED, které jsou s výrobky ostatních dražších značek přinejmenším srovnatelné a zachovávají při tom cenovou příznivost levnějších náhrad. Tyto desky se hodí především pro dálkovou kamionovou dopravu, kde nedochází k tak častému a silnému brzdění.

Co se týče brzdového obložení, je firma FRAS-LE bezkonkurenčním lídrem na svém domácím trhu, kde jsou brzdové bubny stále populární a těžká vozidla s brzdovými kotouči jsou v menšinovém zastoupení. Společnost FRAS-LE byla založena v roce 1954 a začínala právě s výrobou brzdového obložení. S tímto produktem má firma dlouholetou zkušenost a dokázala výrobu optimalizovat natolik, že z Brazílie jsou importována precizní obložení nejvyšší kvality za opět velmi příznivou cenu.

FRAS-LE je dlouhodobě rostoucí firmou se stabilním růstem okolo 12% obratu (v roce 2015 obrat dosáhl přes 1.193 milionů dolarů). Což dokazuje i expanzní trend společnosti, která exportuje do více jak 100 zemí na 5 kontinentech světa, na kterých má 9 logistických center. Společnost má vybudovaná moderní výrobní centra na třech kontinentech a disponuje již zmíněným testovacím centrem. Společnost celosvětově zaměstnává více jak 3.000 lidí.

Společnost CHLADNÍČEK autodíly, s.r.o. má v ČR výhradní distribuční zastoupení pro brzdové desky a obložení značky FRAS-LE. Pro další informace o těchto produktech, skladových zásobách, či cenách můžete kontaktovat naše prodejní oddělení na http://www.chladnicek.cz/cz/kontakt/ .

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!