MAN předal první elektrický eTGX Ultra Low Liner v České republice

13 května 2025, 12:27

Začátkem května byl společnosti DHL, prvnímu zákazníkovi tohoto typu v České republice, oficiálně předán první elektrický tahač MAN eTGX.

MAN eTGX Ultra Low Liner pro DHL

Jan Kohlmeier, generální ředitel společností MAN Truck & Bus Česká republika při této příležitosti uvedl: “Tahače MAN eTGX ve variantě lowdeck jsou vyvinuty speciálně pro požadavky velkokapacitní dálkové dopravy. Žádný jiný sériově vyráběný elektrický tahač nedokáže přepravovat návěsy s vnitřní výškou 3 m a objemem nákladu až 100 m3. Plně elektrický model eTGX má dojezd až 500 km a je průkopníkem ve své třídě z hlediska modulárního bateriového systému a variability volitelných konfigurací. Z dlouhodobého hlediska je používání elektrických nákladních vozidel nejdůležitějším nástrojem pro snižování emisí, CO v silniční dopravě. Jsme rádi, že společnost DHL je jedním z prvních zákazníků tohoto modelu – je to důležitý milník pro nákladní dopravu nejen v České republice, ale i v Evropě.”

Kateřina Rázlová, viceprezidentka transportu pro střední a východní Evropu DHL Supply Chain dodává: „Zařazení elektrického tahače MAN eTGX do naší flotily je dalším krokem na cestě k nulovým emisím. Do udržitelných způsobů dopravy investujeme již od roku 2019. Ekologické varianty jsou součástí všech nabídek na transport, které v DHL Supply Chain připravujeme. Nabízíme různé možnosti, ať už se jedná o využití tahačů na alternativní paliva nebo elektrická nákladní auta. Přispíváme tak k řešení jedné z největších globálních výzev a dlouhodobě dokazujeme našim zákazníkům, že jsme spolehlivým a odpovědným partnerem na jejich cestě k udržitelnosti. Zároveň chceme hledat řešení, která kombinují zelené technologie a celkovou efektivitu.“

Model eTGX ve verzi Ultra Low Liner s výškou točnice pouhých 950 mm, velmi krátkým rozvorem 3,75 m a maximální kapacitou baterií se například dokonale hodí pro logistiku v automobilovém průmyslu s velkoobjemovými návěsy.

Díky modulární koncepci hnacího ústrojí se čtyřmi, pěti nebo šesti bateriemi a dvěma volitelnými verzemi motoru o výkonu od 210 až do 410 kW lze tahač eTGX optimálně přizpůsobit pro každou přepravní úlohu. Kromě standardní technologie nabíjení CCS, (s výkonem až 375 kW, kdy z 20 % na 80 % kapacity baterií lze dnes dobít za cca 53 min, při maximálním výkonu 500 A), lze eTGX objednat také již s novým standardem MCS – zpočátku s nabíjecím výkonem 750 kW a později až jeden megawatt.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!