Skupina ZF představila 12. března přehled novinek pro rok 2025. Seznam zahrnuje nejen špičkové převodovky, ale také množství elektroniky a telematických služeb.
ZF Aftermarket a ZF [pro]Service
Divize Aftermarket společnosti ZF uspořádala v Ilavě konferenci, na které byly představeny novinky a možnosti zapojení do sítě ZF [pro]Service. Připomeňme, že to zahrnuje plnou podporu, pokud jde o dostupnost náhradních dílů, účast na školeních v regionálních školicích střediscích (také v oblasti nejnovějších technologií) a také technickou podporu. V současné době je v této síti zapojeno až 1 913 servisů po celé Evropě.
Jedno z větších školicích středisek se nachází ve Varšavě: zde jsou k dispozici všechna školení, která ZF nabízí. Expanze zasahuje také do pobaltských zemí, kde bude otevřeno nové pracoviště v Rize.
Na konferenci byl opakovaně zdůrazněn rozsah nabídky společnosti ZF Aftermarket, a to jak pro OE, tak pro aftermarket. Společnost plánuje představit novou strategii Uptime, která by měla co nejefektivněji řešit ještě větší rozšíření sortimentu, další systémová řešení a posílení důvěry zákazníků ve značku.
Novinky společnosti ZF Aftermarket
Na vrcholu novinek je nová převodovka pro užitková vozidla. Po úspěchu automatické převodovky 8 HP pro „osobní vozy“ využila společnost svých znalostí a zkušeností a vytvořila osmistupňovou převodovku pro „těžkou váhu“, 8 AP. V závislosti na použití může jednotka přenášet točivý moment v rozmezí 600 až 1 400 Nm. Převodovku lze přizpůsobit třem typům vozidel: dodávkám/pick-upům, autobusům (a autokarům) a nákladním vozům. Pro poslední skupinu lze převodovku dodatečně vybavit ovladačem PTO. Zástupci společnosti však zdůrazňují, že tyto převodovky nevyrábí společnost ZF, ale externí firma. Naproti tomu autobusy dostávají výměník tepla standardně.
Jaké jsou výhody prezentované převodovky? V první řadě můžeme oproti šestistupňové AMT očekávat výrazně tišší provoz, nižší spotřebu paliva (což je klíčové i z hlediska snižování emisí) a lepší akceleraci vozidla. Stojí za zmínku, že školení o konstrukci a servisu nové převodovky 8 AP bude v servisní síti ZF [pro]Service k dispozici od druhé poloviny roku.
Kromě převodovky byly k vidění také nové brzdové destičky a kotouče TRW a balíček řešení e-Mobility, který ZF nabízí pro užitková vozidla. Mezi nimi byly pohony CeTrax a nápravy AxTrax.
Co nového nabízí společnost WABCO?
Zvláštní místo na konferenci zaujala prezentace novinek značky WABCO. Zde se hovořilo o systému měření tlaku v pneumatikách a nejnovějších senzorech (OptiTire, ECAS 5) a mimo jiné byly představeny nové senzory PRV. Mezi novinky patří také nový radarový systém, který pracuje v mrtvém úhlu a má mimo jiné chránit chodce a cyklisty pohybující se v prostoru, který není pro řidiče nákladního vozidla viditelný.
Diagnostika a telematika ZF
Své místo v prezentaci měly také nejnovější diagnostické systémy. Cílem bylo poskytnout nezávislým servisům možnost oprav a odhalování problémů na úrovni autorizovaného servisu. To se týká softwarového balíčku ZF [pro]Diagnostics, který může běžet na nejnovějších diagnostických zařízeních společnosti a nabízí podporu pro několik typů vozidel. Jak společnost zdůrazňuje, jde o to, aby šla ruku v ruce se servisy a aby prostoje vozidel byly co nejkratší.
Představena byla také telematická řešení pro autobusy a přívěsy. První z nich, ZF Bus Connect, je určeno ke sledování výkonu, pracovní doby a mnoha dalších parametrů autobusů ve vozových parcích. Druhé, SCALAR EVO Pulse, je zařízení pro dopravní podniky, které umožňuje kontrolovat přesnou polohu a stav návěsu.
Komentáře