Po ujetí 23.000 kilometrů napříč Evropou zakončilo elektrické nákladní vozidlo Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo svou roadshow ve finském Laponsku. Tato závěrečná etapa, poznamenaná teplotami klesajícími až na -19 °C, jasně prokázala, že elektrická nákladní vozidla spolehlivě fungují i v extrémních zimních podmínkách.
Od dubna loňského roku, kdy elektrické nákladní vozidlo vyjelo z Lyonu, sídla výrobce, najelo Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo po celé Evropě 23.000 kilometrů. Projelo například Francii, Nizozemsko, Velkou Británii, Španělsko, Švýcarsko, Belgii a Německo. Díky efektivnímu řízení mezidobíjení zvládlo denně urazit až 700 kilometrů. Nejdelší vzdálenost na jedno nabití činila 360 kilometrů na trase mezi Švýcarskem a Německem.
V závěrečné fázi roadshow zamířil Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo v prosinci 2024 do Finska s cílem předvést výkon elektrických nákladních vozidel v drsném klimatu. Mezi Helsinkami a Rovaniemi v Laponsku ujel 1.600 kilometrů, včetně 250kilometrového úseku na jedno nabití. Denní etapy dosahovaly až 700 kilometrů, přičemž proběhla dvě mezidobíjení. Tato expedice ukázala, že elektrická nákladní vozidla si poradí i s mrazy a vyvrátila mnohé předsudky ohledně jejich výkonu v zimě.
Přesvědčivé výsledky i v mrazech
„Testy provedené ve Finsku potvrdily, že elektrická nákladní vozidla zůstávají plně funkční i v náročných zimních podmínkách,“ říká Régis Pierrelle, ředitel provozu elektromobility Renault Trucks. „Navzdory obecným obavám jsme nezaznamenali žádné problémy s dojezdem, dostupností nabíjení ani délkou dobíjení. Vytápění kabiny nemělo na dojezd žádný významný vliv, a to především díky programovatelnému systému předehřevu, který optimalizuje spotřebu energie.“
V teplotách dosahujících až -19 °C si elektrické nákladní vozidlo udrželo výkon srovnatelný s dieselovými modely. Mrazivé počasí sice vedlo k mírnému nárůstu spotřeby energie o 10 až 15 %, ale tento efekt je běžný u všech typů vozidel a souvisí například s aerodynamikou a použitím zimních pneumatik.
„Jeden z našich finských zákazníků se s námi podělil o zkušenost z loňské zimy, kdy při teplotách kolem -30 °C byl jeho jediným pojízdným vozidlem právě elektrický tahač Renault Trucks. Dieselové modely zůstaly nepojízdné kvůli krystalizaci AdBlue,“ dodává Régis Pierrelle. Tento příklad je dalším důkazem spolehlivosti elektrických nákladních vozidel v extrémních podmínkách.
Touto úspěšnou expedicí Renault Trucks završuje rok plný konkrétních ukázek provozní spolehlivosti svých elektrických řešení.
Komentáře