Společnost MAN Truck & Bus slaví dokončení nového objektu pro výrobu baterií ve svém závodě v Norimberku. MAN je první výrobce užitkových vozidel v Německu s vlastní sériovou produkcí této klíčové komponenty pro e-mobilitu.
Přechod na elektrickou mobilitu probíhá v MAN Truck & Bus rychlým tempem: Po období výstavby, které trvalo pouze rok, společnost koncem listopadu oslavila dokončení nové budovy v norimberském závodě, kde brzy na ploše 17.000 m2 začne velkosériová výroba baterií pro plně elektrické trucky a autobusy. Několik týdnů po předání úplně prvního e-trucku MAN zákazníkovi je to další významný milník pro mnichovského výrobce užitkových vozidel.
Od dubna 2025 se budou vysokonapěťové baterie průmyslově vyrábět v Norimberku s využitím nejmodernějších výrobních metod. V budoucnu se tak vytvoří téměř 350 pracovních míst. MAN bude prvním výrobcem užitkových vozidel v Německu, který spustí vlastní sériovou výrobu baterií. Objem nákladů na stavbu nového objektu včetně investic do logistiky, infrastruktury, budov a výrobních zařízení činí přibližně 100 milionů eur.
Alexander Vlaskamp: „V Norimberku vznikají pohony budoucnosti. Baterie zde nejen vyvíjíme, ale už za pár měsíců budeme využívat nejnovější technologie i pro jejich velkosériovou výrobu. Ceremoniál při ukončení stavby je pro naši společnost důležitým milníkem na cestě k velké transformaci směrem k elektrické mobilitě. A je to také jasný závazek společnosti MAN vůči Bavorsku a Německu jako obchodní lokalitě. Umožnila to úzká spolupráce mezi společností, naší závodní radou a bavorskými politiky.“
V současnosti se v norimberském závodě vyrábějí malé série baterií pro plně elektrická vozidla MAN. S náběhem velkosériové produkce se sekce malosériové výroby postupně přeorientuje na vývoj nové generace baterií a repasování baterií. Na ploše 17.000 m2 bude přes 50 manuálních a automatizovaných montážních stanovišť a sedm testovacích stanovišť pro zajištění kvality. Instalace prvních výrobních systémů již začala. Od dubna 2025 v první fázi rozšiřování výroby dosáhne produkce 50.000 baterií ročně. V závislosti na vývoji trhu má být tato kapacita do roku 2030 rozšířena až na 100.000 vysokonapěťových baterií. Nový objekt vysoký více než 35 m je nejvyšší výrobní budovou v areálu.
Ingo Essel, vedoucí závodu MAN v Norimberku: „Vstup do elektrické mobility je pro náš závod rozhodujícím krokem do budoucnosti. Máme desítky let zkušeností z vývoje a výroby motorů a nyní také ideální pozici, abychom se establovali jako kompetenční centrum pro alternativní technologie pohonu.“
Bavorsko financuje i další vývoj a výzkum technologie baterií částkou přibližně 30 milionů eur. Mimo jiné to umožnilo integrování inovativního laserového svařování článků. Jedná se o nejinovativnější, nejúčinnější a nejšetrnější výrobní technologii zhotovování bateriových modulů. S výkonným 8kilowattovým diskovým laserem, roboticky vedenou optikou a mimořádně citlivými senzory jsou jednotlivé články baterie navzájem elektricky spojeny s největší přesností a kvalitou. MAN spolu s Technickou univerzitou v Mnichově zkoumá další vývoj této technologie, která bude použita v příští generaci baterií.
Komentáře