Na veletrhu IAA Transportation 2024 oznámila společnost ZF nasazení nové verze pokročilého asistenčního systému ZF OnGuardMAX a modulární platformy brzd mBSP XBS pro evropský trh. Nejnovější verze systému OnGuardMAX kombinuje vylepšené radarové a kamerové technologie s vylepšeným modulem pro zpracování obrazu s cílem zvýšit bezpečnost vozidla a řidiče.
Systém mBSP XBS, který se již sériově používá u hlavních evropských výrobců OEM, nabízí zjednodušené uspořádání systému s centralizovanou inteligencí v jediné řídicí jednotce. Poskytuje škálovatelné funkce s přidanou hodnotou pro vyšší úroveň automatizace.
Na základě úspěchu předchozích verzí zavedla společnost ZF do systému OnGuardMAX několik nových bezpečnostních vylepšení. Patří mezi ně funkce Moving Off Information System (MOIS), která monitoruje prostor přímo před vozidlem, který je z kabiny hůře viditelný. Další funkce, jako je asistent pro jízdu na dálnici a asistent pro jízdu v dopravní zácpě, umožňují vozidlu automaticky upravovat rychlost a udržovat bezpečnou vzdálenost i v provozu s možností zastavení. Tato vylepšení zvyšují bezpečnost na silnicích i pohodlí řidičů.
„Uvedením systému OnGuardMAX na trh jsme představili vylepšené funkce, které z něj dělají špičkový asistenční systém pro řidiče,“ řekl Philipp Helmich, senior viceprezident odpovědný za produktovou řadu Chassis Control (CVS). „Naše nejnovější verze je důkazem toho, že jsme i nadále lídrem v oboru ve vývoji nových technologií pro zvýšení bezpečnosti užitkových vozidel. Tyto pokroky umožňují platformě asistenta řidiče ZF splnit požadavky právních předpisů a integrovat pokročilejší funkce, aby byly silnice bezpečnější pro všechny.“
Nejnovější verzi systému OnGuardMAX lze připojit až k šesti radarům krátkého dosahu, které pokrývají až 80 metrů po obou stranách vozidla a až 220 metrů před ním, přičemž zorné pole zahrnuje 150 stupňů. Vylepšení vyplývají ze schopnosti slučovat data z radarových senzorů a kamery, což umožňuje přesnější detekci objektů a úpravu rychlosti a v případě potřeby i automatické brzdění.
Systém OnGuardMAX zahrnuje funkce asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, jako je varování před opuštěním jízdního pruhu, asistenta pro udržování vozidla v jízdním pruhu a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu pro bezpečnější jízdu na dálnici. Je také připraven podporovat automatické brzdění při počátečním pohybu vozidla nebo při odbočování do blízké vzdálenosti pomocí systému MOIS (Moving Off Information System) a BSIS (Blind Spot Information System). Kromě toho splňuje nařízení o kybernetické bezpečnosti UNECE R155 bez speciální vstupní řídicí jednotky.
Systém OnGuardMAX v mnoha oblastech překračuje současné směrnice GSR a umožňuje automatizované řízení až do úrovně 2. Je připraven podporovat vyšší úrovně automatizace.
Komentáře