Před zahájením veletrhu IAA Transportation 2024 představuje společnost ZF na svém Globálním technologickém dni své inovace v oblastech dekarbonizace, podvozků, bezpečnosti a digitalizace. Technologický koncern rovněž oznamuje nový hybridní převodový systém pro těžká užitková vozidla TraXon 2 Hybrid.
Nová převodovka TraXon 2 Hybrid pro těžká užitková vozidla společnosti ZF nejenže je hnacím motorem řešení pro úplnou elektrifikaci nákladních vozidel a autobusů, ale také pomáhá utvářet přechod na e-mobilitu a podporuje globální cíle v oblasti emisí CO2. Vzhledem k tomu, že počet registrací plně elektrických vozidel roste pomaleji, než se očekávalo – a to nejen u osobních, ale i u užitkových vozidel, poptávka po elektrických vozidlech stagnuje, zejména v Evropě a USA, což vede k cenové konkurenci na mnoha trzích. Společnost ZF je však připravena podporovat různé postupné kroky a regionální rozdíly v poptávce během této změny.
„Díky našemu technologicky otevřenému přístupu, z toho vyplývajícímu širokému portfoliu výrobků a flexibilitě našich výrobních zařízení můžeme rychle reagovat na změny na trhu. Díky tomu můžeme kombinovat technologie a včas nabídnout našim zákazníkům optimální řešení v každém kroku transformace,“ říká prof. Dr. Laier, člen představenstva společnosti ZF Friedrichshafen AG, který je zodpovědný za divizi řešení pro užitková vozidla a průmyslové technologie a za podnikovou výrobní funkci.
„Jednou z našich největších předností je flexibilita. Již více než 100 let je otevřenost vůči technologiím součástí DNA naší podnikové strategie. Tento přístup se nám i nadále vyplácí,“ říká Dr. Holger Klein, generální ředitel skupiny ZF.
Posílení silných stránek: strategický plán s větším zaměřením a agilitou
Aby společnost ZF mohla i v budoucnu sloužit zákazníkům technologiemi pro čistou, bezpečnou a pohodlnou mobilitu, nastavuje již dnes strategicky nezbytný kurz. Díky dlouhodobému strategickému plánu technologická skupina dále restrukturalizuje svou organizaci a zrychluje vývojové procesy, aby se přizpůsobila nové rychlosti změn v odvětví. Tato nová struktura zahrnuje silné obchodní jednotky pro osobní a užitková vozidla, průmyslová odvětví a efektivní síť poprodejních služeb. Všechny segmenty přispívají k udržení dlouhodobě úspěšné a ziskové cesty.
Zároveň bude ostatním oblastem poskytnut potřebný prostor pro rychlejší a pružnější rozvoj, aby mohly reagovat na požadavky trhu, například prostřednictvím partnerství nebo větší nezávislosti. Například rostoucí klíčový trh montáže nápravových systémů díky strategickému partnerství se společností Foxconn, největším světovým výrobcem elektronických produktů, urychluje růst a rozšiřuje zákaznickou základnu obou společností. Dalším příkladem realizace je divize pasivní bezpečnostní techniky, která nyní působí jako ZF LIFETEC.
„Posílením našich silných stránek vytváříme silnou a robustní mateřskou loď ZF, obklopenou flotilou rychlých plavidel, která pomáhají rozvíjet hlavní činnost,“ říká Dr. Holger Klein.
Čísla z divize užitkových vozidel ukazují, že tato strategie je správná: „S organickým růstem 20 % v roce 2023 se naše divize řešení pro užitková vozidla vyvíjela ve srovnání s trhem nepoměrně silně. Společně s divizí průmyslových technologií máme dvě obzvláště výkonná odvětví, která umocňují úspěch naší společnosti.”
Jeden pro více: Rozšíření systému cubiX na užitková vozidla
Zkušenosti společnosti ZF se neomezují pouze na užitková vozidla, ale rozšiřují se na většinu tříd vozidel, což vytváří synergické efekty. Díky tomu společnost ZF těží z přenosu technologií a úspor z rozsahu ve všech svých divizích. Díky tomu je technologická skupina schopna rychle industrializovat inovace a nabízet je zákazníkům za konkurenceschopné ceny. Tato kombinace činí ze společnosti ZF hybnou sílu transformace.
Jedním z příkladů tohoto přístupu je uvedení softwaru cubiX pro řízení pohybu vozidel pro užitková vozidla. Vzhledem k rostoucí automatizaci nabývají elektrifikované a propojené technologie pro řízení pohybu vozidel na významu. Stále více zákazníků z řad výrobců originálního vybavení hledá diferenciační body, zejména v oblasti podvozků, a to z hlediska funkčnosti, zjednodušeného vývoje a standardizovaných rozhraní. cubiX je navržen právě pro tento účel. Software ZF pro řízení pohybu vozidla optimalizuje jízdní chování s ohledem na stabilitu, bezpečnost, přesnost a výkon. cubiX spolupracuje s virtuálními systémy řidiče a akčními členy vozidla – bez ohledu na to, zda pocházejí přímo od ZF – a zajišťuje optimální pohyb vozidla.
Systém cubiX byl původně vyvinut pro sektor osobních automobilů, kde se již úspěšně sériově vyrábí, a nyní společnost ZF rozšiřuje jeho portfolio o nabídku řízení pohybu vozidel pro zákazníky z oblasti užitkových vozidel, která je přizpůsobena jejich individuálním potřebám.
„Společnost ZF tak vstupuje na trh s jednotným a uceleným portfoliem pro pokročilé řízení pohybu vozidel – a to ve všech segmentech vozidel,“ říká Dr. Holger Klein.
Až desetkrát rychlejší s umělou inteligencí: ZF Annotate pro ADAS a AD
Mezi další klíčové inovace společnosti ZF, které byly představeny na Globálním technologickém dni, patří cloudová služba AI Annotate připravená pro trh, s níž koncern revolučně mění vývoj pokročilých a autonomních asistenčních systémů od úrovně 2+ až po úroveň 5. Řešení funguje jako referenční systém pro testování senzorů a poskytuje vysoce přesnou kontrolu po anotaci dat získaných během testování na silnici. Díky inteligentním 2D a 3D sledovacím algoritmům pracuje referenční systém, který je vhodný pro osobní i užitková vozidla, až desetkrát rychleji a je o 80 % úspornější než srovnatelné produkty na trhu. Touto inovací společnost ZF podtrhuje svůj slib, že se stane hybnou silou transformace.
Eliminace mrtvého úhlu: ZF odstraňuje strach ze změny jízdního pruhu
Mezi hlavní témata letošního Globálního dne technologií patří také řešení pro zvýšení bezpečnosti jízdy. Změna jízdního pruhu je běžný, ale potenciálně složitý manévr, zejména pro nákladní vozidla s přívěsem. Společnost ZF v Jeversenu představuje vlastní testovací vozidlo, které dokáže učinit změnu jízdních pruhů bezpečnější. Systém s podporou radaru a kamer sleduje dopravní situaci v režimu automatické jízdy a zároveň nepřetržitě monitoruje řidiče. Pomocí akustických a vizuálních výstrah systém upozorňuje na potenciálně nebezpečné změny jízdních pruhů nebo je v nekritických situacích provádí automaticky. Tímto způsobem by bylo možné zabránit až 12 % všech nehod na německých silnicích. Při vývoji systému využila společnost ZF synergie celého koncernu v oblasti bezpečnostních technologií, neboť přibližně 50 % komponent, včetně radaru a kamery, pochází z oblasti osobních automobilů, které již byly podrobeny rozsáhlým testům.
Řešeními a technologiemi představenými v Jeversenu poskytuje ZF náhled na to, co bude k vidění na IAA 2024 v Hannoveru. V hale 21, stánek B54, budou mít návštěvníci ve dnech 17. až 22. září 2024 příležitost vidět mnoho inovativních technologií ZF přímo na místě a vyměnit si názory s odborníky ZF.
Komentáře