Společnost Scania představuje LBG/LNG verzi vozidla Scania Touring. Hnací ústrojí, které funguje na zemní plyn, bioplyn nebo jejich směs, umožňuje hladký přechod na bioplyn, takže představuje cirkulární a ekonomicky životaschopné řešení pro udržitelnost dnešní dálkové dopravy.
„Nová varianta vozidla Scania Touring na LBG/LNG je skvělou volbou pro provozovatele expresní autobusové a dálkové přepravy, kteří chtějí být udržitelnější a obejít se přitom bez masivních investic nebo negativního dopadu na provoz,“ říká Carl-Johan Lööf, vedoucí produktového managementu v oddělení řešení pro osobní dopravu společnosti Scania.
Nová varianta se dodává s 13litrovým plynovým motorem, který má výkon 410 koní (302 kW) a točivý moment 2000 Nm, a s účinností, která uživatelům umožňuje snížit náklady na palivo. Se standardně dodávanou nádrží má dojezd větší než 1000 km.
„Tento produkt vám poskytne výkon, točivý moment a dojezd ekvivalentní autobusu nebo autokaru s dieselovým motorem, přičemž reálně snižuje hladinu hluku a zajišťuje nižší provozní náklady. Když k tomu připočteme příspěvek používání bioplynu k udržitelnosti, jde o skutečně vynikající řešení,“ vysvětluje Lööf.
„Bioplyn může hrát klíčovou roli v dekarbonizaci těžké nákladní dopravy, zejména na dlouhé vzdálenosti. Infrastruktura pro výrobu paliva a čerpací stanice se za mohutných investic nadále rozšiřuje a Evropa v tom nezůstává pozadu,“ říká Jonas Strömberg, obchodní ředitel společnosti Scania pro udržitelnou dopravu.
Bioplyn je bezfosilní a obnovitelné palivo, které z hlediska celého palivového cyklu („od zdroje ke kolu“) zajišťuje snížení emisí CO2 oproti dieselu až o 90 procent a poskytuje i další výhody z hlediska udržitelného rozvoje. Prostřednictvím lokální výroby paliv mohou města a obce vytvářet pracovní místa a řešit místní problémy s odpadem a při tom všem ještě zvýšit energetickou bezpečnost a vracet uhlík a živiny zpět do půdy.
Nová varianta pohonu pro vozidlo Scania Touring rozšiřuje současné portfolio plynových řešení společnosti Scania pro segment dálkové dopravy, které zahrnuje autobusy a autokary zkonstruované ve spolupráci s externími výrobci karosérií, jako například Scania Beulas DD LBG/LNG nebo vůz Scania Irizar i6S Efficient LBG/LNG, představený na loňském veletrhu Busworld.
Komentáře