MAN urychluje vývoj nákladních vozidel bez řidiče

3 dubna 2024, 12:34

Technologie autonomního řízení má potenciál snížit počet nehod způsobených únavou řidičů, zmírnit stále akutnější nedostatek řidičů a ještě více zefektivnit přepravní procesy a šetřit životní prostředí. V zájmu dalšího urychlení vývoje směrem k reálným logistickým aplikacím se MAN dohodl na spolupráci s americkou společností Plus, která je expertem na systémy automatizovaného řízení. Jedná se o součást zastřešujícího partnerství pro autonomní řízení, které bylo dohodnuto mezi TRATON GROUP – mateřskou společností MAN – a Plus. Spolupráce zahrnuje i další značky skupiny TRATON GROUP.

MAN nákladní vůz

„Jsme nadšeni, že můžeme společně s MAN využít náš špičkový software pro autonomní řízení a zkušenosti s jeho nasazením, abychom urychlili globální komercializaci nákladních vozidel bez řidiče. Díky našim společným odborným znalostem přineseme na trh bezpečnější, efektivnější a udržitelnější dopravní řešení. To změní způsob přepravy zboží,“ říká Shawn Kerrigan, ředitel a spoluzakladatel společnosti Plus.

„Při aplikačně orientovaném vývoji autonomních nákladních vozidel je pro MAN zásadní projektové partnerství s uživateli logistiky, provozovateli infrastruktury a technologickými specialisty. Spoluprací se společností Plus jsme získali partnera, který je odborníkem na systémy automatizovaného řízení užitkových vozidel. Záměrem je stále více spojovat jízdu bez řidiče s praktickými projekty v konkrétní dopravě mezi jednotlivými logistickými uzly a urychlit tak sériové nasazení systémů autonomního řízení,“ dodává Lukas Walter, vedoucí prodeje nákladních vozidel ve společnosti MAN Truck & Bus SE.

MAN se tématu autonomního řízení věnuje v rámci různých výzkumných a vývojových projektů již dlouhou dobu. V letech 2018 až 2020 vyvinul a testoval MAN v rámci společného výzkumného a vývojového projektu s Hamburger Hafen und Logistik AG nákladní vozidlo bez řidiče pro manipulaci s kontejnery v oblasti hamburského přístavu. Následně se v letech 2019 až 2023 projekt ANITA s partnery Deutsche Bahn, Fresenius University, University of Applied Sciences a Götting KG zaměřil na kompletní digitální integraci autonomního nákladního vozidla do logistického procesu překládání kontejnerů ze silnice na železnici. A od roku 2022 pracuje MAN s dvanácti partnery z oblasti průmyslu, vědy, technického testování a silniční dopravy na projektu ATLAS-L4, jehož cílem je vývoj autonomního nákladního vozidla pro nasazení v dálniční dopravě mezi logistickými centry.

Projekt reaguje na zákon o autonomním řízení, který byl v Německu přijat v roce 2021 a obecně umožňuje jízdu bez řidiče na jasně definovaných trasách s technickým dohledem. Nakonec se plánují praktické zkušební jízdy prototypu s bezpečnostním řidičem na dálnici. Od roku 2025 budou další projekty s dopravními aplikacemi pro konkrétní zákazníky posouvat vývoj směrem k sériovému použití.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!