Společnost ZF představuje systémy OnGuardMAX a OnSideALERT v elektrickém nákladním automobilu Nikola s vodíkovými palivovými články

24 ledna 2024, 15:24

Společnosti ZF a Nikola Corporation oznámily, že systémy OnGuardMAX a OnSideALERT společnosti ZF budou použity v elektrickém nákladním automobilu Nikola s vodíkovými palivovými články, který se již vyrábí a dodává zákazníkům. Jedná se o první použití těchto asistenčních systémů v užitkovém vozidle vyráběném pro severoamerický trh.

„Jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společností Nikola na integraci těchto důležitých bezpečnostních technologií do jejího nového nákladního vozidla s nulovými emisemi a uvést inovativní bezpečnostní technologie na severoamerický trh,“ vysvětlil Dirk Wohltmann, ředitel inženýrství pro Ameriku, řešení pro užitková vozidla, ZF Group. „Technologie ZF těží z desetiletí neustálého zlepšování a učení a tyto technologie přinášejí prospěch nejen zákazníkům, ale i řidičům a účastníkům silničního provozu. Jsme nadšeni, že se naše technologie objeví na silnici v nákladním voze Nikola, stejně jako v budoucích vozidlech.“

„Bezpečnost je pro společnost Nikola a naše zákazníky nesmírně důležitá a produkty ZF, včetně firemních technologií pro asistenci řidiče, se dobře integrují do naší platformy elektrických nákladních vozidel třídy 8 s vodíkovými palivovými články,“ řekl Pedro Garcia, globální vedoucí vývoje produktů společnosti Nikola.

„Společnosti Nikola a ZF jsou uznávanými průkopníky ve svých oborech a dává smysl spojit se, abychom poskytli nejlepší nákladní vozidlo s nulovými emisemi na trhu.“

OnGuardMAX, nejpokročilejší systém automatického nouzového brzdění (AEB) společnosti ZF s autonomní funkcí pro užitková vozidla, je navržen tak, aby pomáhal řidičům rozpoznat a reagovat na možné nebezpečné dopravní situace. Jeho sofistikovaná integrace dat v kombinaci se sadou kamer a radarů pomáhá systému autonomně detekovat, klasifikovat a reagovat na pohybující se a stojící objekty, jako jsou: chodci, vozidla, motocykly a jízdní kola. Systém varuje řidiče před překážkami v bezprostřední dráze vozidla a v případě potřeby dokáže automaticky zpomalit nebo zcela zastavit vozidlo. Díky této pokročilé schopnosti detekce objektů a autonomního brzdění může nový systém ZF dále pomoci zabránit nehodám s účastí chodců nebo je zmírnit.

Systém OnSideALERT společnosti ZF je radarový systém detekce mrtvého úhlu (BSD), který nepřetržitě identifikuje nejrůznější stacionární i pohyblivé objekty v mrtvém úhlu vozidla. Tato technologie pomáhá předcházet bočním kolizím nebo je zmírňovat.

Elektrický nákladní vůz Nikola s pokročilou technologií vodíkových palivových článků má dojezd až 500 mil (zhruba 800 km), což by měl být jeden z nejdelších dojezdů ze všech komerčně dostupných nákladních vozidel třídy 8 s nulovými emisemi výfukových plynů.

Elektrický nákladní vůz Nikola s vodíkovými palivovými články se nyní vyrábí v nejmodernějším výrobním závodě v Coolidge v Arizoně a je k dispozici u autorizovaných prodejců.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!