Testovací autobus S 518 LE dokončuje kola na nelítostných tratích. Maskování ukrývá nový meziměstský nízkopodlažní autobus Setra MultiClass S 518 LE.
Místem, kde se provádějí testy odolnosti, je trať s nerovnými úseky silnice ve Vývojovém a testovacím centru Daimler Truck AG (EVZ) ve Wörthu, nedaleko Karlsruhe na jihozápadě Německa. Zde jsou autobusy zítřka nemilosrdně otestovány.
Četné testovací tratě na EVZ představují typické povrchy vozovek, které mají obzvláště škodlivý vliv na konstrukce vozidel, jako jsou dlažební kostky, hřebeny a výmoly. Odpovědný testovací tým společnosti Daimler Buses sestavil velmi specifické tratě pro testování na nerovných vozovkách.
Místem, kde se provádějí testy odolnosti, je trať s nerovnými úseky silnice ve Vývojovém a testovacím centru Daimler Truck AG (EVZ) ve Wörthu, nedaleko Karlsruhe na jihozápadě Německa. Zde jsou autobusy zítřka nemilosrdně otestovány. Nic není ponecháno náhodě. Četné testovací tratě na EVZ představují typické povrchy vozovek, které mají obzvláště škodlivý vliv na konstrukce vozidel, jako jsou dlažební kostky, hřebeny a výmoly. Odpovědný testovací tým společnosti Daimler Buses sestavil velmi specifické tratě pro testování na nerovných vozovkách.
V pravidelných intervalech byly také prováděny speciální manévry. Ty zahrnovaly rychlé změny jízdního pruhu, například při vyhýbacím manévru, nebo nouzové brzdění z různých rychlostí. To vše jsou manévry, se kterými se autobusy musí vyrovnávat po celou dobu své životnosti, a se kterými se bude muset vypořádat i Setra MultiClass 500 LE.
Testované vozidlo je lakováno bílou barvou a není vybaveno ochranou podvozku. Uvnitř není žádné obložení ani izolace. To usnadňuje kontrolu nosné konstrukce. Anomálie, například na svarech, lze rychle identifikovat.
Cílem testu je simulovat únavu konstrukce karoserie po celou dobu životnosti vozidla. Vzhledem k tomu, že vozidlo jezdí pouze po těchto simulovaných nerovných cestách, stárnutí se urychlí přibližně 100násobně. To znamená, že jeden kilometr tratě pro nerovné silnice odpovídá 100 skutečným kilometrům.
Testovanému vozidlu zbývá ještě několik kol na hrbolatých tratích EVZ, než bude možné zahájit sériovou výrobu nové Setra MultiClass 500.
Komentáře