Společnost ZF představuje AxTrax 2, novou generaci systému e-nápravy pro užitková vozidla

17 května 2023, 11:26

Na veletrhu Advanced Clean Transportation (ACT) Expo představila společnost ZF svou zcela novou platformu elektrické nápravy AxTrax 2. Tento integrovaný a modulární systém e-pohonupro lehká, střední a těžká nákladní vozidla je nejnovějším řešením společnosti ZF pro e-mobilitu, které pomáhá podporovat transformaci průmyslu směrem k udržitelnější budoucnosti. Zahájení sériové výroby systému AxTrax 2 je plánováno v USA na rok 2025 a v Evropě na konec roku 2024.

E-náprava AxTrax 2 od ZF

„Zákazníci jsou pod obrovským tlakem, aby zaváděli technologie s nulovými emisemi, a naše sada pro e-mobilitu jim umožňuje elektrifikovat stávající platformy a vyvíjet účelové platformy, které přinášejí vynikající celkové náklady na vlastnictví,“ řekl Julien Plenchette, senior viceprezident divize Americas, Commercial Vehicle Solutions, ZF Group. „AxTrax 2 je technologie, na kterou jsme neuvěřitelně hrdí a již delší dobu se těšíme, až ji nabídneme klientům. Je to vzrušující den, kdy můžeme zákazníkům přinést portfolio řešení, která podporují obchodní důvody pro elektrifikovaná užitková vozidla.“

AxTrax 2 je plně integrovaný systém založený na nápravách, který se vyznačuje kompaktní konstrukcí, jež pomáhá maximalizovat dostupný prostor pro baterie a zvyšuje flexibilitu konstrukce výrobce pro budoucí koncepce vozidel. Systém AxTrax 2 lze plně synchronizovat s klíčovými funkcemi vozidla, včetně brzdových systémů, systémů ADAS a systémů automatizované jízdy, a přispět tak ke zvýšení bezpečnosti a účinnosti vozidla. Umožňuje také pokročilým digitálním a telematickým systémům prostřednictvím sběrnice CAN komunikovat a sdílet informace o systému e-nápravy.

Platforma AxTrax 2 je nabízena ve dvou variantách: AxTrax 2 s jedním e-pohonem a AxTrax 2 dual se dvěma integrovanými e-pohony. AxTrax 2 pokryje užitková vozidla třídy 5-7 s jednou e-nápravou v konfiguraci 4×2 nebo 6×2 nebo dokonce až do třídy 8 se dvěma e-nápravami v konfiguraci 6×4. Oba modely AxTrax 2 jsou navrženy tak, aby nahradily motor, převodovku, hnací hřídel, diferenciál a konvenční nápravu a elektrifikovaly tak užitkové vozidlo. Tato řada umožňuje příležitosti k novému pojetí tvaru, funkce a architektury užitkových vozidel, zlepšení aerodynamiky, umožnění automatizace nebo zvýšení kapacity baterií.

Řešení e-pohonů pro každou aplikaci

ZF nabízí kompletní portfolio řešení pro e-mobilitu. S využitím jedinečného, škálovatelného a modulárního přístupu k platformě s vlastními vyvinutými klíčovými komponenty může společnost ZF dodávat sadu řešení e-náprav, která zákazníkům pomohou elektrifikovat všechny třídy užitkových vozidel v různých aplikacích, od současné konvenční architektury vozidel až po pokročilé a nově koncipované konstrukce.

Kromě toho společnost ZF nabízí vlastní vyvinuté e-komponenty speciálně navržené tak, aby splňovaly požadavky trhu užitkových vozidel. Modularita umožňuje výrobcům využívat kompletní systémy jednotek e-náprav ZF, nebo je alternativně „kombinovat“ s vlastními komponenty a využívat přitom synergií a společných rozhraní. Mezi ně patří: e-motor, měnič z karbidu křemíku (SiC), řídicí jednotka e-pohonu, e-aktuátor a vícerychlostní převodovka.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!