Nově vyvinuté meziměstské autobusy Setra MultiClass 500 LE

19 dubna 2023, 14:11

Krátce po premiéře další generace zájezdových autobusů Setra ComfortClass 500 a TopClass 500 nyní Setra otevírá novou kapitolu v tomto segmentu se zcela nově vyvinutými meziměstskými autobusy s nízkým nástupem z řady MultiClass 500 LE.

Setra MultiClass 500 LE

Nová MultiClass 500 LE nabízí obzvláště širokou produktovou řadu, která je nyní založena na čtyřech modelech. Jako vozy s nízkým nástupem (LE) spojuje tato čtveřice dva světy: Nízkopodlažní přístupnost a cestovní komfort. Až těsně před zadní nápravu má konzistentně nízkopodlažní konstrukci a zaujme rychlým a pohodlným nastupováním a vystupováním v přední části. Do zadní části vedou tři nízké stupně. Díky technologii cestovního autobusu pro pohon a podvozek nastavuje standardy také v oblasti komfortu na dlouhé cesty.

Řada MultiClass 500 LE zahrnuje modely linkových autobusů s délkami od 10,51 do 14,52 metru se dvěma i třemi nápravami. Pokrývají použití od příměstské až po dálkovou meziměstskou dopravu v řídce osídlených regionech. To znamená, že nová generace autobusů je osvědčená a testovaná v tradičním sektoru pravidelné linkové a školní dopravy, zajištění kyvadlové dopravy nebo svozové a zaměstnanecké dopravy.

Variabilita pracoviště řidiče je rozmanitá. Na výběr jsou tři varianty: Cockpit City (městská) v souladu se specifikacemi VDV (Verband Deutscher Verkehrsunternehmen, Sdružení německých dopravních podniků) a Cockpit Basic City (městská/meziměstská) nebo Cockpit Basic (meziměstská) s komfortem zájezdových autobusů.

Bez ohledu na variantu pracoviště řidiče nová MultiClass 500 LE řidiči pomáhá. To začíná standardním dešťovým a světelným senzorem a pokračuje elektronickou parkovací brzdou ve standardní výbavě. Volitelný 360° kamerový systém nabízí perfektní výhled do všech stran při manévrování a ve stísněných prostorách. Díky tomuto systému lze detekovat i kolemjdoucí, cyklisty a překážky, které jsou pro řidiče jinak těžko nebo zcela neviditelné. Jako výrazná podpora pro manévrování je k dispozici také přídavné osvětlení pro couvání.

Setra MultiClass 500 LE

Ve spojení s plně automatizovanou převodovkou GO 250-8 PowerShift je řidič podporován nejnovější verzí chytrého, palivo šetřícího tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC). Integruje styl jízdy do systému automatického řazení, který byl přizpůsoben topografii.

Mapové podklady nyní pokrývají kromě dálnic a hlavních silnic téměř všechny mimoměstské silnice v Evropě. PPC bere v úvahu křižovatky a kruhové objezdy a je propojen s adaptivním tempomatem. Na základě uložených map PPC automaticky snižuje rychlost při vjezdu do měst, před zatáčkami s malým poloměrem nebo překážkami, jako jsou kruhové objezdy a místa s předností jízdy.

Setra si zakládá na bezpečnosti. Příkladem v nové třídě MultiClass 500 LE je Preventive Brake Assist 2, nová generace prvního aktivního brzdového asistenta na světě uzpůsobený pro autobusy linkové dopravy. Preventive Brake Assist 2 využívá kombinaci radarových senzorů blízkého a dlouhého dosahu a kamery k reakci na stojící a pohybující se objekty, včetně chodců a cyklistů. Systém může zpracovávat více objektů současně. V rámci systémových limitů je detekce objektů mimo vozovku vylepšena a falešná varování jsou tak omezena.

Asistenční systém řidiče varuje před kolizí se stojícími nebo pohybujícími se objekty. Navíc současně zahájí brzdný manévr s částečným brzděním. Série varování a brzdění byla navržena přesně pro použití v běžném provozu a tím k ochraně stojících cestujících. Preventive Brake Assist 2 bude k dispozici jako volitelná výbava od jara 2024.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!