Volvo Trucks a těžařská společnost Boliden nyní spojují své síly při implementaci elektrické nákladní přepravy v těžbě, tedy v podzemním prostředí.
Švédská těžařská skupina Boliden se stává jednou z prvních na světě, která od roku 2023 začíná používat bateriová elektrická vozidla pro těžkou podzemní přepravu. V důlním prostředí mohou elektrická vozidla přinést několik velkých výhod – včetně nulových výfukových emisí, bezpečnějšího pracovního prostředí, a tišších pracovních podmínek.
Těžební průmysl dnes prochází obdobím rychlých změn, kdy mnoho hráčů přechází k udržitelnějším výrobním metodám, aby zajistili těžebnímu materiálu nižší klimatickou stopu. Stejně jako v mnoha jiných dolech jsou výfukové plyny z dieselových vozidel odpovědné za většinu emisí oxidu uhličitého z dolů Boliden. Společnost se zavázala snížit své emise CO2 o 40 procent do roku 2030, a aby společnost Boliden dosáhla svých cílů v oblasti klimatu, bude hrát zásadní roli elektrifikace přepravy.
Nová dohoda o spolupráci mezi Boliden a Volvo Trucks znamená, že v Bolidenově dole Kankberg u Skellefteå v severním Švédsku budou použita dvě těžká, elektrická nákladní vozidla Volvo. Pokud by všechna nákladní vozidla v dole měla být elektrická, emise CO2 z dolu by se mohly snížit o více než 25 procent.
„Je to vzrušující spolupráce v prostředí s velmi náročnými požadavky; strmé svahy, těžký náklad a vlhký vzduch, který opotřebovává vozidla,“ říká Jessica Lindholm, projektová manažerka společnosti Volvo Trucks. „Spolupráce se společností Boliden nám poskytne cenné znalosti o výkonu elektrických nákladních vozidel při jízdě v podzemí a poskytne odpovědi na otázky, jak je ovlivněno hnací ústrojí a baterie. Snížené emise oxidu uhličitého u těžební přepravy také znamenají, že nepřímo snížíme naše vlastní emise CO2, protože suroviny těžebního průmyslu se používají v našich nákladních vozidlech.“
První nákladní vozidlo, které bude sloužit v dole Kankberg, Volvo FH Electric, bude sloužit k přepravě skalních svorníků a dalšího vybavení dolů do dolu a bude uvedeno do provozu v roce 2023. Na základě zkušeností s prvním nákladním vozidlem, bude použito další Volvo FH Electric později a bude uvedeno do provozu a využíváno pro podzemní přepravu horniny a rudy.
Komentáře