První vojenská vozidla DAF CF byla dodána belgickým ozbrojeným silám

14 prosince 2022, 14:23

Společnost DAF Trucks dodala první vojenská vozidla z celkem 879 nákladních vozidel belgickým ozbrojeným silám. Generálmajor Thierry Esser a generálporučík Frédéric Goetynck obdrželi klíče od prezidenta společnosti DAF Trucks, Haralda Seidela. Předání proběhlo ve výrobním závodě pro nápravy a kabiny DAF ve Westerlo v Belgii. 

Objednávka od belgických ozbrojených sil se skládá ze 636 vozidel se 2 nápravami a pohonem 4×4 pro všeobecné přepravní účely a z 243 se 4 nápravami a pohonem s pohonem 8×8 pro specifické aplikace (sklápění, přeprava kontejnerů a úkoly, kde jsou zapotřebí jeřáby).

Čtyřicet procent vozidel je vybaveno pancéřovanými kabinami, které poskytují vysokou úroveň ochrany cestujících během vojenských operací.

Přípravy na dodávku prvních 150 těžkých vozidel pro belgickou armádu (pro motorizovanou brigádu a pluk zvláštních operací) a zdravotnické složky belgických ozbrojených sil jsou v plném proudu.

Bezkonkurenční výkon v terénu

Společnost DAF úzce spolupracuje s českým výrobcem vozidel TATRA TRUCKS na vojenských vozidlech řady CF. Tato vozidla mají jedinečnou konstrukci podvozku s pohonem všech kol a středovou nosnou trubku s nezávislým odpružením kol. Nezávislé odpružení, unikátní podvozek TATRA a centrální systém huštění pneumatik zajišťují bezkonkurenční výkon v terénu a výjimečně pohodlnou jízdu i v nejnáročnějších terénních podmínkách.

Vozidla jsou poháněna motorem PACCAR MX-11 o objemu 10,8 litru (4×4) nebo PACCAR MX-13 o objemu 12,9 litru (8×8) s výkonem 300 kW / 410 k a 340 kW / 460 k.

Snížená výška je dalším významným aktivem vojenského nákladního vozidla CF. Celková výška vozidla nikdy nepřekročí čtyři metry, ani při převážení přepravních kontejnerů o délce 20 stop.

Kabiny pro vojenská vozidla CF, které nejsou pancéřované, se kompletně vyrábějí ve výrobním závodě DAF ve Westerlo. Interiéry moderních stíněných kabin, které dodává společnost TATRA DEFENCE VEHICLES, se vyrábějí také ve Westerlo. Ovládací prvky jsou v obou typech kabiny stejné, což řidičům umožňuje snadno přecházet z jednoho typu vozidla na druhý.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!