Volvo Trucks pokračuje v rozšiřování své řady uvedením několika nových konfigurací podvozků elektrických nákladních vozidel, které umožňují elektrifikovat ještě více dopravních tras ve městech a regionech. Tento nejnovější přírůstek podvozků nákladních vozidel dále posiluje pozici společnosti Volvo jako lídra v oblasti elektrické nákladní přepravy.
Společnost Volvo Trucks, která již vyrábí nejúplnější elektrickou řadu v celosvětovém odvětví nákladních vozidel, nyní rozšiřuje svou nabídku uvedením podvozků svých těžkých elektrických nákladních vozidel: Volvo FH, Volvo FM a Volvo FMX. To ještě více usnadňuje dopravním společnostem zavádění elektrických vozidel v městských a regionálních oblastech.
Díky různým možnostem baterie, kabiny a podvozku mohou být nová těžká nákladní vozidla navržena pro přepravu elektrických nástaveb pro širokou škálu specializovaných přepravních úkolů, včetně distribuce zboží, svozu odpadu a stavebních prací. Výroba nových variant začne v prvním čtvrtletí roku 2023.
„S těmito novými elektrickými nákladními vozidly je snazší než kdy dříve ještě většímu počtu zákazníků přejít na elektrický pohon a městům umožňujeme přejít na vozidla s nulovými emisemi pro prakticky všechny přepravní úkoly. Naši zákazníci si mohou tato nákladní vozidla nechat vyrobit na míru pro jejich konkrétní provoz, aby snížili emise a zároveň získali stejnou účinnost jako nákladní vozidlo s naftovým motorem, které dnes používají,“ vysvětluje Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.
Dieselová nákladní vozidla s těžkými náklady jsou běžným jevem v mnoha městech. Nyní je možné místo toho pro tyto úkoly používat elektrická nákladní vozidla. Kromě toho, že produkují nulové emise výfukových plynů, elektrická nákladní vozidla poskytují řidičům lepší pracovní prostředí, protože jsou tichá – což také přispívá k lepšímu bydlení pro obyvatele města.
Zlepšená flexibilita zákazníků
Nové podvozky mají kapacitu baterie mezi 180-540 kWh. To spolu s počtem baterií použitých v nákladním vozidle poskytuje velkou flexibilitu a širokou škálu potenciálních operací.
„Tato vozidla zvládnou všechny druhy přeprav, od lehčích až po těžké náklady. Zákazníci si mohou vybrat přesnou kapacitu baterie, kterou potřebují pro své úkoly, a tím, že na palubě nebudou nosit více baterií, než je potřeba, se může užitečné zatížení zvýšit. Stručně řečeno, máme optimální a nákladově nejefektivnější řešení elektrické přepravy bez ohledu na druh úkolu,“ říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.
Volvo Trucks je jediným světovým výrobcem nákladních vozidel s kompletní řadou elektrických nákladních vozidel v sériové výrobě již dnes. Cílem společnosti je, aby polovina jejího celosvětového prodeje nákladních vozidel byla nejpozději do roku 2030 elektrická.
Elektrická vozidla Volvo FH, FM a FMX na podvozku mohou být vybavena následovně:
V prodeji od prosince 2022, sériová výroba začne v březnu 2023:
- pohon: 490 kW
- pohonná jednotka: 3 elektromotory
- baterie: 450-540 kWh, 5-6 baterií
- kabina: Spací, vysoká, X-High spací kabina
- rozvor: 4300 – 6700
- konfigurace náprav: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R a 8x4R
- PTO: mechanický, převodovka a elektromechanický
V prodeji od února 2023, sériová výroba začne v květnu 2023:
- pohon: 330 kW
- pohonná jednotka: 2 elektromotory
- baterie: 360 kWh, 4 baterie
- kabina: Denní kabina
- rozvor: 3900 – 6700
V prodeji od června 2022, sériová výroba začne v září 2023:
- baterie: 180-270 kWh, 2-3 baterie
Komentáře