Volvo Trucks testuje přepravu rudy bez fosilních paliv pomocí 74tunových elektrických nákladních vozidel

6 září 2022, 13:55

Těžební společnost Kaunis Iron investuje do toho, aby přeprava železné rudy byla zcela bezemisní. Společně se společností Volvo Trucks budou v unikátním projektu testovány těžká elektrická nákladní vozidla o hmotnosti 74 tun*. Kaunis Iron plánuje investovat půl miliardy SEK do nových elektrických nákladních vozidel.

Dnes Kaunis přepravuje svou rudu po 160kilometrové silnici mezi Kaunisvaara a Pitkäjärvi v severním Švédsku pomocí nákladních vozidel Volvo poháněných naftou. Celkem třicet 90tunových návěsů absolvuje cestu nepřetržitě. Plánem do budoucna je přejít na bateriová elektrická nákladní vozidla pro těžkou přepravu, aby mohla fungovat zcela bez fosilních paliv s nulovými emisemi CO2.

V zimě 2021 bylo nákladní vozidlo Volvo FMX Electric úspěšně testováno v reálném provozu, kde muselo zvládnout arktický chlad a teploty přesahující -30 °C.

„Naším cílem je dosáhnout do roku 2025 přepravy bez fosilních paliv,“ říká Lars Wallgren, vedoucí logistiky společnosti Kaunis Iron. „Momentálně usilovně pracujeme na tom, abychom naši přepravu vyřešili elektrickými nákladními vozidly. Pokud se nám to podaří, můžeme při současném tempu produkce snížit emise oxidu uhličitého o zhruba 15 000 tun ročně. Další fázi s použitím 74tunových nákladních vozidel zahájíme v roce 2023 s cílem dostat se až na 90 tun. To by byla nezměněná celková hmotnost soupravy ve srovnání s dnešní, dieselem poháněnou, posádkou.“

Projekt je výsledkem spolupráce společnosti Kaunis Iron, dealerem Volvo Trucks Wist Last & Buss a energetické společnosti Vattenfall, která bude podporovat nabíjecí infrastrukturu pro elektrická nákladní vozidla.

*Celková hmotnost soupravy (GCW)

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!