Již v roce 2014 představila společnost Mercedes-Benz Trucks v rámci své studie “Mercedes-Benz Future Truck 2025” nákladní automobil vybavený kamerami místo vnějších zpětných zrcátek. V roce 2018 pak výrobce jako první ve svém oboru uvedl do sériové výroby MirrorCam – první kamerový systém, který nahrazuje zrcátka v nákladních vozidlech. Co se změnilo ve druhé generaci?
Sériové nákladní vozidlo vybavené systémem MirrorCam již nemá klasická hlavní a širokoúhlá zrcátka, ale systém sestávající ze dvou kamer umístěných na ramenech vlevo a vpravo, dvou vertikálních monitorů v kabině na A-sloupcích a ovládacích prvků na místě pro řidiče.
Ne náhodou byly na straně řidiče a spolujezdce použity dva stejné 15palcové monitory. Je to proto, že čím větší je obraz pohybujícího se objektu, tím snadněji lze odhadnout jeho rychlost. Aby řidič mohl co nejrychleji zachytit příslušné vizuální informace, byl složitý rozložený pohled nahrazen jediným obrazem.
Nyní společnost Mercedes-Benz Trucks představila první změnu systému MirrorCam. Ve druhé generaci tohoto systému, která je k dispozici od dubna 2022 v modelech Actros a Arocs a v eActrosu, Mercedes vylepšil důležité detaily.
„Intenzivní výměna informací s našimi zákazníky a jejich zkušenosti z každodenní praxe byly základem pro to, abychom opět upravili jednotlivé technické parametry systému. Výsledkem je produkt, který ještě lépe splňuje očekávání, zejména pokud jde o zpracování obrazu a bezpečnost,“ řekl prof. Dr. Uwe Baake, vedoucí vývoje produktů Mercedes-Benz Trucks.
Kromě zlepšení aerodynamiky a tím snížení spotřeby paliva/energie přispěl systém MirrorCam především ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Kamery umožňují dobrý výhled do oblastí napravo a nalevo od A-sloupku, které byly dříve zakryty skleněnými zrcátky. To je výhodné zejména na křižovatkách, při manévrování a projíždění ostrých zatáček. Dalšími vylepšeními, která tento systém nabízí, jsou funkce sledování přívěsu a speciální pohledy pro obtížné manévrování.
Systém MirrorCam druhé generace se vyznačuje zkrácením obou ramen kamer o deset centimetrů, což má mimo jiné usnadnit řidiči couvání. Je to především proto, že perspektiva kamery MirrorCam se nyní více podobá perspektivě běžného skleněného zrcátka.
V rámci modernizace kamerového systému provedla společnost Mercedes-Benz Trucks také úpravy dalších funkcí. Na spodní stranu kamery byla například připevněna okapová krytka, která zabraňuje tomu, aby se na objektiv dostala dešťová voda a způsobila nežádoucí optické efekty. Vývojáři dále optimalizovali mapování tónů, což se projevilo především lepším kontrastem.
Systém si zachoval stávající oblíbené funkce, jako je širokoúhlý režim pro manévrování vzad, linie vzdálenosti na displeji pro lepší odhad vzdálenosti od objektům za vozidlem, funkci natáčení obrazu kamery při zatáčení a funkci sledování okolí vozidla v čase odpočinku.
Komentáře