Praha se stane hlavním městem dvoukloubových trolejbusů – 20 vozů Trollino 24 míří do DPP

22 února 2022, 12:18

Konsorcium složené ze společností Solaris Bus & Coach, Solaris Czech a Škoda Electric podalo vítěznou nabídku ve výběrovém řízení na dodávku 20 dvoukloubových trolejbusů Trollino 24 pro pražský Dopravní podnik. Jedná se o první takto velkou zakázku na vozidla tohoto typu. Dodávky budou realizovány do 24 měsíců od podpisu smlouvy.

Dvouklobouvý Solaris Trollino 24

Výběrové řízení, které vyhlásil provozovatel Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), se týkalo dodávky 20 dvoukloubových trolejbusů. Vítěznou nabídku podaly společně společnosti Solaris Bus & Coach, Solaris Czech a Škoda Electric. Vozidla Solaris Trollino 24 vyjedou do pražských ulic v průběhu následujících dvou let.

“Rádi bychom poblahopřáli městu Praha k této investici do nejmodernějších a lokálně bezemisních vozidel! Trolejbus Trollino 24 je naší odpovědí na zvýšení kapacity cestujících na nejvyužívanějších trasách v přetížených městech. Nasazení 20 dvoukloubových trolejbusů do provozu bude pro tuto metropoli ideálním řešením. Jsem přesvědčen, že tato špičková, pečlivě navržená, a především bezemisní vozidla s bohatou výbavou se stanou vizitkou české metropole,” uvedl Petros Spinaris, člen představenstva společnosti Solaris pro prodej, marketing a poprodejní služby.

Každé vozidlo bude mít čtyři nápravy, z toho dvě hnací. Pohon vozidla Trollino 24 budou tvořit dva trakční motory. Na střeše druhé části vozidla budou umístěny trakční baterie, které budou sloužit jako zdroj energie v případě výpadku napájení. Minimální dojezd trolejbusu při provozu na trakční baterie stanovený v zadávací dokumentaci činí 11 km.

Přesná délka trolejbusu je 24 700 mm. Může přepravovat až 179 cestujících, z toho 54 sedících. V interiéru vozidla budou také dva prostory pro cestující na invalidním vozíku. Trollino 24 je pětidveřový model s uspořádáním dveří 2-2-2-2-2.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!