Dopravně-hotelové služby: Je to budoucnost v době „balíčku mobility“?

9 února 2022, 13:40

Další předpisy, které vstupují v platnost v rámci takzvaného „balíčku mobility“, nutí dopravce k novému přístupu při řízení vozového parku i řidičů ve firmě. Mezi nejdůležitější aspekty, které se mají změnit, patří povinné jízdy nákladních vozidel alespoň jednou za 8 týdnů do země registrace a zákaz dlouhého odpočinku v kabinách osobních vozidel.

Je patrné, že se někteří velcí hráči na trhu začali již dopředu měnící se situací zabývat. Například již před půl rokem proběhla médii zpráva o investici společnosti Hegelmann do zařízení nazvaného Hegelmann Hub Poland, které se nachází nedaleko polsko-německých hranic v obci Żarska Wieś. Projekt zahrnuje výstavbu hotelu až pro 750 osob, servisní zázemí, sklady a kanceláře. Strategická poloha v kombinaci s možností plné provozní podpory pro řidiče i jejich vozidla umožní společnosti vstoupit do nové reality se značnou výhodou oproti konkurenci. Rozsah projektu se odráží v hodnotě smlouvy podepsané s hlavním dodavatelem, společností STRABAG, která činí přes 24 milionů EUR.

Tím aktivity firmy Hegelmann nekončí. Před několika dny totiž koupila budovu bývalé nemocnice v Čenstochové. Není těžké odhadnout, že tento nákup je také reakcí na výše zmíněné nové předpisy, přičemž samotná společnost zatím přesný účel koupě nepotvrdila.

Archivní fotografie Hutnické nemocnice v Kucelinie (foto: www.czestochowa.wyborcza.pl)

Balíček mobility dříve či později přiměje i ostatní společnosti k podobnému kroku. Jak známo, mezinárodní doprava zaměstnává velké množství řidičů z Východu, přičemž se začínají zaměstnávat dokonce řidiči až z dalekých Filipín, takže mít vlastní ubytování v blízkosti hlavních hraničních uzlů se zdá být investicí, která se velmi rychle vrátí.

Samozřejmě ne všechny společnosti mají prostředky na tak velké nákupy, proto je vhodné věnovat pozornost i nově vznikajícím řešením určeným speciálně pro menší podniky. Velmi zajímavým nápadem se zdají být mikrohotely vytvořené na bázi přepravních kontejnerů. Ty jsou již léta úspěšně využívány například jako kancelářské prostory. Nízké pořizovací náklady v kombinaci s relativně nízkými náklady na úpravu a vybavení pro roli hotelového pokoje činí z těchto typů staveb velmi zajímavou alternativu, a to nejen jako levný hotelový řetězec, ale také jako relativně levný způsob, jak vybudovat vlastní ubytovací zázemí pro konkrétní firmu. I někdo jiný se může chopit této příležitosti a vybudovat samostatnou firmu, které bude nabízet pronájem těchto ubytovacích kapacit, jak to dělají tradiční hotelová zařízení.

Vizualizace ubytovacích kontejnerů německé sítě Roatel (foto: www.roatel.com)

Na tomto místě je třeba poznamenat, že výstavba těchto zařízení se stala terčem kritiky i ze strany některých politiků. Německý europoslanec Ismail Ertug označil Hegelmannův projekt za překrucování záměrů nových pravidel zavedených v rámci balíčku mobility. Na jednu stranu je těžké s panem Ertugem nesouhlasit – vždyť vybudování hotelu v blízkosti německých hranic je přímou reakcí na nová pravidla. Na druhou stranu je důležité si uvědomit, že podnikání je nemilosrdné a že na vrcholu jsou obvykle ti, kteří se dokážou rychle přizpůsobit a optimalizovat své aktivity.

Lze tedy očekávat, že navzdory změnám, které přinesl balíček mobility, bude tento typ opatření přijímat stále více společností, aby si zajistily plnou provozní způsobilost. Již nyní jsou k dispozici poměrně různorodá řešení, přičemž se jistě objeví další možnosti a nové nápady, jak tento problém řešit. Nabídka možností se neustále rozšiřuje – od výstavby tradičních hotelů až po pronájem kontejnerů na jednotlivé víkendy – a umožňuje zvolit pro každý podnik ten nejlepší postup.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!