V rámci své úspěšné série SmartFlex Hankook představuje nové běhouny v segmentu nákladních vozidel pro regionální až dálkovou dopravu v Evropě. SmartFlex AH51 pro řízenou nápravu a SmartFlex DH51 pro hnací nápravu nabízí o 15 % a 20 % lepší kilometrovou výkonnost v porovnání s předchozími modely. Kromě mnoha dalších funkcí koncepce Hankook SmartLife v rámci řady nákladních pneumatik Hankook je u obou typů běhounu aplikována technologie sebeobnovitelných lamel. Prvních šest rozměrů bude k dispozici na vybraných evropských trzích od listopadu 2021.
Úspěšná řada SmartFlex, která je součástí portfolia Hankook pro nákladní automobily má rozsáhlé využití v regionální i místní dopravě. Rozsah využití se dokonce rozšiřuje až k dálkové dopravě a v případě potřeby i na použití na stavbách. Díky certifikaci 3PMSF je jejich využití celoroční. Výrobce prémiových pneumatik Hankook nyní dále rozšiřuje portfolio pneumatik ve své úspěšné řadě SmartFlex o dva kompletně nové dezény – SmartFlex AH51 pro řízenou nápravu a SmartFlex DH51 pro hnací nápravu.
V porovnání s předchozími modely se významně zvýšila kilometrová výkonnost obou typů pneumatik, o 15 % u řízené nápravy a o 20 % u hnací nápravy. Navíc 10% snížení valivého odporu u AH/DH51 přispívá v porovnání s výkonnými pneumatikami řady 31 k dalšímu snížení spotřeby paliva. Podíváme-li se na ukazatel nákladů za ujetý kilometr, který je pro celé odvětví dopravy stále důležitější, oba nové dezény SmartFlex jsou schopny podpořit ekonomický provoz vozového parku, a to stále udržitelnějším způsobem.
„Prémiové pneumatiky Hankook pro nákladní automobily a autobusy se již dlouho řadí do prémiové kategorie v globálním měřítku, a proto je již nějakou dobu používají renomovaní výrobci automobilů po celém světě jako originální výbavu pro své vozy,“ říká Sanghoon Lee, prezident společnosti Hankook Tire Europe. „Jako společnost klademe velký důraz na udržitelnost našich produktů, a proto naše nově vyvinuté chytré dezény splňují naše snahy o zajištění udržitelných pneumatik budoucnosti, a samozřejmě je s tím spojeno stále více výhod pro naše zákazníky. Naším cílem je do roku 2025 využívat 55 % udržitelných materiálů a 100 % do roku 2045.“
Během vývoje obou pneumatik vývojoví inženýři společnosti použili koncepci Hankook SmartLife, která se zaměřuje zejména na udržitelnost. Důraz je kladen na to, aby produkty vždy nabízely nejvyšší možný výkon od prvního do posledního milimetru hloubky dezénu. Podobně jako všechny ostatní pneumatiky Hankook pro nákladní automobily lze tyto nové dezény několikrát protektorováním obnovit, a to díky nejnovějším technologiím, a samozřejmě je lze prořezávat. Kostra Hankook SmartLife Premium v kombinaci s protektorováním Hankook Premium navíc zajišťuje prodloužení životnosti pneumatik až o 250 %, a tím i další zlepšení nákladové efektivity vozových parků a snížení spotřeby vstupních surovin.
Výrazným rozlišovacím prvkem je u obou nových pneumatik běhounová směs odolná proti odírání, kde speciální vysoce výkonné pryskyřice zvyšují odolnost a trvanlivost zvýšením molekulové hmotnosti použitých polymerů, čímž přispívají k celkově vyšší kilometrové výkonnosti. Základní podkladová směs obou dezénů byla důsledně navržena se zaměřením na účinnost. Zvýšení podílu materiálů s nízkým tlumením významně přispívá ke snížení principu viskoelastické ztráty energie skrze běhoun, proto dochází k menší ztrátě energie a zlepšení palivové účinnosti.
Pro tuto novou generaci SmartFlex byla také nově vyvinuta směs pro bočnice pneumatik. Vývojáři Hankook kladli značný důraz na výrazně zvýšenou odolnost proti tvorbě trhlin a proti únavě materiálu. Celková odolnost upravených koster SmartLife použitých u AH51 a DH51 se tak ve srovnání s předchozími typy výrazně zvýšila.
Inovativní mísící systém Hankook IMS (Inovative Mixing System) zajišťuje rovnoměrné rozložení částic sazí a molekul pryže v běhounové směsi. Kombinací delší doby mísení při nižších teplotách lze dosáhnout významného zvýšení hustoty vazeb mezi částicemi sazí a pryže. Díky tomu pneumatiky SmartFlex generují během provozu méně tepla a dochází tedy k nižším ztrátám energie.
Technologie konstrukce SCCT (Stiffness Control Contour Theory) používaná v produktech SmartFlex a patentovaná společností Hankook zajišťuje co nejrovnoměrnější rozložení tlaku působícího na plášť zevnitř. Výsledkem je větší stabilita a menší pohyb kostry uvnitř pláště během provozu, což vede k vysoké odolnosti koster SmartLife a velmi dobré protektorovatelnosti. Pro vrstvy nárazníkových pásů i kostru samotnou používají AH51 a DH51 speciální vysokopevnostní ocelové dráty. SCCT technologie vede k zachování stabilního tvaru kostry při jízdě a konzistentní styčné ploše s vozovkou pro dosažení rovnoměrnějšího opotřebení a lepší trakční i brzdné výkonnosti.
3D lamely se sebeobnovitelnými schopnostmi integrovanými do běhounů AH51 a DH51 se objeví při 40% – 70% opotřebení běhounu. Úkolem těchto „regeneračních“ drážek je uzamknout bloky běhounu při odvalování, a zajistit tak vyšší celkovou stabilitu běhounu, což povede k vyššímu počtu najetých kilometrů po celou dobu životnosti. Díky tomu je pneumatika také robustnější a méně náchylná na působení vnějších vlivů, jakou je například špatný stav vozovky. Takzvané „skryté drážky“ se objeví od úrovně opotřebení okolo 70 % a zajišťují stále vysokou trakci a přilnavost za mokra, dokud se běhoun pneumatiky zcela neopotřebuje.
Široké bloky běhounu pneumatiky SmartFlex AH51, kterou lze také použít na všech pozicích na vozidle, jsou vybaveny přídavnými podpůrnými bloky (T.W.E.S. – Tread Wear Equalised Stepper) ve vnějších drážkách a spolu s širokými ramenními žebry výrazně zvyšují tuhost běhounu. Zajišťují obzvláště rovnoměrné opotřebení po celé šířce pneumatiky. Výsledkem je zvýšený kilometrový výkon a snížený valivý odpor.
SmartFlex DH51 má oproti předchozímu typu širší styčnou plochu s vozovkou, což zlepšuje trakci a zároveň zvyšuje kilometrovou výkonnost a snižuje valivý odpor. Speciální lamely na ramenních blocích, které jsou přirozeně namáhány na pneumatikách hnací nápravy, pomáhají snižovat tvorbu trhlin i ve špičkách zatěžování. Dále podporují odvádění vody z běhounu, což dále zvyšuje trakční výkonnost.
Komentáře