Firma Scania přináší svůj pravidelný přehled hospodaření, nyní za první polovinu roku 2021.
Komentář Christiana Levina, prezidenta a generálního ředitele
„Oživení pokračovalo i během druhého čtvrtletí roku 2021 a ve srovnání s předchozím rokem prudce vzrostl jak příjem objednávek, tak samotné dodávky. Scania dosáhla silných příjmů s provozní marží 13 procent, a to jak ve druhém čtvrtletí, tak v první polovině roku 2021.
Scania se i během druhého čtvrtletí dokázala vyhnout neplánovaným přerušením výroby, a to navzdory velmi napjaté situaci s nedostatkem komponent v dodavatelském řetězci. Spolupráce mezi dodavateli, zaměstnanci a odbory – to vše se zaměřením na základní klíčovou hodnotu společnosti Scania „zákazník na prvním místě“ – byla úspěšná a díky dobrému dialogu s našimi zákazníky jsme našli řešení, která minimalizují negativní dopady na naše dodávky. Bohužel neočekáváme, že nedostatek polovodičů v krátkodobém horizontu skončí, ale je to něco, s čím se musíme i nadále vypořádávat.
Vidíme, že dopravní aktivita našich zákazníků je vysoká, a to jak z měření provozních údajů z připojených vozidel, tak z knihy objednávek na nákladní vozidla. Na globálním trhu autobusů a autokarů pokračuje nízká úroveň aktivity kvůli pandemii a ta se odráží i v poptávce po těchto typech vozidel. V segmentu Power Solutions je poptávka stále vysoká. Oblast servisu nadále roste a společnosti Scania se podařilo udržet většinu servisů otevřených pro své zákazníky během druhé i třetí vlny pandemie. Ve finančních službách je trend v počtu nových financovaných vozidel pozitivní a pozitivní je také platební schopnost našich zákazníků.
Ve druhém čtvrtletí jsme dosáhli milníku s více než 500.000 připojenými vozidly. Většina vozového parku Scania, který se pohybuje na zhruba 100 trzích, je nyní připojena. Data shromážděná z tak velké skupiny vozidel poskytují cenný vhled do chování zákazníků a umožňují analýzu našich výrobků přímo v provozu. Tyto informace jsou zásadní pro schopnost společnosti Scania dodávat udržitelná dopravní řešení v neposlední řadě proto, že můžeme naši nabídku služeb zákazníkům stále zdokonalovat a pomáhat jim snížit emise uhlíku. Můžeme také monitorovat vozidla na základě kategorií motorů nebo paliv. Tímto způsobem sledujeme vědecky podložené cíle společnosti Scania – a naši zákazníci mohou také plnit své vlastní cíle v oblasti ochrany klimatu.
Krok za krokem děláme další pokroky v oblasti udržitelné dopravy. Oznámili jsme našim zákazníkům, že v blízké budoucnosti přijde zcela nová, ještě úspornější platforma pro spalovací motory. Zaměření na energetickou účinnost v konvenčních pohonných jednotkách a zvýšení podílu biopaliv, při současném zintenzivnění prodeje elektrických vozidel je cestou k dosažení našich cílů v oblasti ochrany klimatu. Zavádění plně elektrických nákladních vozidel Scania pokračuje a my jsme nyní integrovali naši výrobu elektrických vozidel do stejných montážních linek jako vozidla se spalovacím motorem.
Náš majitel TRATON GROUP nedávno podepsal memorandum o porozumění se společnostmi Daimler Truck a Volvo Group, jehož cílem je vybudovat a provozovat vysoce výkonnou veřejnou nabíjecí síť pro bateriová elektrická nákladní vozidla a dálkové autobusy v celé Evropě. Prostřednictvím takových partnerství můžeme urychlit přechod k udržitelné dopravě. Část skládačky, která stále vyžaduje více práce a podpory na politické straně, je pak také dodávka energie z obnovitelných zdrojů a rozšiřování elektrické sítě.“
Komentáře