Společnost Daimler Buses a její servisní značka Omniplus vytvořili mobilní tiskové centrum pro decentralizovanou výrobu 3D tištěných náhradních dílů pro rychlejší dodání náhradní dílů pro autobusy. „Mini továrna“ v podobě kontejneru zahrnuje všechny součásti související s výrobou náhradních dílů pomocí 3D tiskárny na ploše pouhých 36 m2. Dvanáctimetrový kontejner lze přepravovat kamionem na jakékoli místo. Jakmile je na místě, je pro jeho provoz zapotřebí pouze elektřina a připojení k internetu.
Pilotní projekt v servisním středisku v Hamburku
Pilotní kontejner z Neu-Ulmu je v provozu v servisním středisku BusWorld Home (BWH) v Hamburku. Výsledkem je, že servisní středisko v Hamburku, které již nabízí řadu služeb pro autobusy Mercedes-Benz a Setra, bude schopno rychle vyrábět náhradní díly vlastními silami. Trasy fyzické dopravy jsou tak dále omezeny a náhradní díl je u zákazníka ještě rychleji. Díky odborným znalostem společnosti BWH Hamburg v oblasti lakování lze náhradní díly zušlechťovat přímo podle požadavků zákazníka. Daimler Buses tak zřizuje v BWH Hamburg další výrobní závod na 3D tištěné náhradní díly – kromě interního průmyslového centra 3D tisku při výrobě dílů v Neu-Ulmu.
„Díky mobilnímu 3D tiskovému centru můžeme ve větší míře využívat výhod 3D tisku a dále zvyšovat rychlost, jakou dodáváme náhradní díly. Decentralizovaná výroba dílů podle potřeby zabraňuje nákladům na skladování a snižuje přepravní trasy. 3D tedy tisk nám umožňuje nejen rychle, pružně a ekonomicky reagovat na požadavky zákazníků, ale také zlepšit naši ekologickou stopu při výrobě náhradních dílů,“ říká Bern Mack, vedoucí oddělení zákaznických služeb a dílů společnosti Daimler Buses.
Mobilní kontejner je vybaven špičkovou průmyslovou 3D tiskárnou, která vyrábí 3D tištěné výrobky ve stejné kvalitě jako jiné originální díly. 3D díly jsou aditivně vyráběny z vysoce kvalitního polyamidu a splňují výrobní standardy pro vstřikování a hluboko tažené díly, jak stanovuje Daimler AG. Data pro 3D tisk se připravují na pracovní stanici CAD před procesem tisku. Potřebný prášek se připravuje ve zpracovatelské stanici, kde se v posledním kroku také zbaví tištěného náhradního dílu zbytkového prášku.
Tryskací systém a vzduchový kompresor jsou umístěny v sousední místnosti: tryskací systém vyhlazuje povrch součástí pro dokonalou povrchovou úpravu. Zde lze potištěné náhradní díly lakovat také v omezené škále barev. Kompresor dodává systémům stlačený vzduch. Kontejner je také vybaven průmyslovým vysavačem, vzduchovým filtrem a klimatizačním systémem.
Komentáře