Společnost Daimler Buses představila moderní centrum 3D tisku pro lepší dostupnost náhradních dílů

20 července 2021, 14:29

Společnost Daimler Buses a její servisní značka Omniplus vytvořili mobilní tiskové centrum pro decentralizovanou výrobu 3D tištěných náhradních dílů pro rychlejší dodání náhradní dílů pro autobusy. „Mini továrna“ v podobě kontejneru zahrnuje všechny součásti související s výrobou náhradních dílů pomocí 3D tiskárny na ploše pouhých 36 m2. Dvanáctimetrový kontejner lze přepravovat kamionem na jakékoli místo. Jakmile je na místě, je pro jeho provoz zapotřebí pouze elektřina a připojení k internetu.

3D tisk od Daimler Buses

Pilotní kontejner z Neu-Ulmu je v provozu v servisním středisku BusWorld Home (BWH) v Hamburku. Výsledkem je, že servisní středisko v Hamburku, které již nabízí řadu služeb pro autobusy Mercedes-Benz a Setra, bude schopno rychle vyrábět náhradní díly vlastními silami. Trasy fyzické dopravy jsou tak dále omezeny a náhradní díl je u zákazníka ještě rychleji. Díky odborným znalostem společnosti BWH Hamburg v oblasti lakování lze náhradní díly zušlechťovat přímo podle požadavků zákazníka. Daimler Buses tak zřizuje v BWH Hamburg další výrobní závod na 3D tištěné náhradní díly – kromě interního průmyslového centra 3D tisku při výrobě dílů v Neu-Ulmu.

„Díky mobilnímu 3D tiskovému centru můžeme ve větší míře využívat výhod 3D tisku a dále zvyšovat rychlost, jakou dodáváme náhradní díly. Decentralizovaná výroba dílů podle potřeby zabraňuje nákladům na skladování a snižuje přepravní trasy. 3D tedy tisk nám umožňuje nejen rychle, pružně a ekonomicky reagovat na požadavky zákazníků, ale také zlepšit naši ekologickou stopu při výrobě náhradních dílů,“ říká Bern Mack, vedoucí oddělení zákaznických služeb a dílů společnosti Daimler Buses.

3D tisk Daimler Buses

Mobilní kontejner je vybaven špičkovou průmyslovou 3D tiskárnou, která vyrábí 3D tištěné výrobky ve stejné kvalitě jako jiné originální díly. 3D díly jsou aditivně vyráběny z vysoce kvalitního polyamidu a splňují výrobní standardy pro vstřikování a hluboko tažené díly, jak stanovuje Daimler AG. Data pro 3D tisk se připravují na pracovní stanici CAD před procesem tisku. Potřebný prášek se připravuje ve zpracovatelské stanici, kde se v posledním kroku také zbaví tištěného náhradního dílu zbytkového prášku.

Tryskací systém a vzduchový kompresor jsou umístěny v sousední místnosti: tryskací systém vyhlazuje povrch součástí pro dokonalou povrchovou úpravu. Zde lze potištěné náhradní díly lakovat také v omezené škále barev. Kompresor dodává systémům stlačený vzduch. Kontejner je také vybaven průmyslovým vysavačem, vzduchovým filtrem a klimatizačním systémem.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!