Společnost Scania zveřejňuje přehled hospodaření za první čtvrtletí roku 2021.
Komentář Christiana Levina, prezidenta a generálního ředitele
„První čtvrtletí roku bylo charakterizováno vysokou úrovní aktivity jak v oblasti přijatých objednávek, tak i dodávek. A to navzdory velkým obtížím spojeným s pandemickými omezeními a dodavatelským řetězcem. Společnosti Scania se podařilo dosáhnout solidního zisku a provozní marže ve výši 13 procent. Získali jsme tak jasný důkaz, že tvrdá práce v oblasti struktury nákladů, která byla vykonána v loňském roce, se vyplácí.
Čisté tržby dosáhly během prvního čtvrtletí roku 2021 téměř 36 miliard SEK, což představuje nárůst o 8 procent. Dodávky vozidel vzrostly o 27 procent a příjmy z poskytování služeb stouply o 5 procent v místní měně. Dodávky pohonných systémů klesly o 12 procent ve srovnání s vysokou úrovní v loňském roce. V oblasti finančních služeb se zvýšil počet nově financovaných vozidel a schopnost našich zákazníků hradit své závazky podle plánu se nadále zlepšovala.
Celé odvětví aktuálně ovlivňuje nedostatek polovodičů a dalších komponent. Navzdory bezprostřednímu riziku přerušení výroby se společnosti Scania jako jednomu z mála evropských výrobců podařilo udržet vysokou rychlost výroby bez jakýchkoli přerušení kvůli nedostatku komponent v prvním čtvrtletí. Vděčí za to především intenzivnímu a úspěšnému úsilí vynaloženému zaměstnanci na všech pozicích a úzké spolupráci s našimi dodavateli. V evropském systému je denní tempo výroby nákladních vozidel v rámci několika dnů ve druhém čtvrtletí mírně sníženo. Jedná se o dočasné opatření na řešení potíží v podobě nedostatku polovodičů.
Po loňské nejistotě způsobené pandemií bylo oživení poptávky během tohoto čtvrtletí i nadále silné. Využití kapacit našich zákazníků je dobré a data shromážděná z propojených vozidel Scania ukazují vysokou úroveň dopravní aktivity, zejména v oblasti dálkové dopravy a stavebnictví. V segmentu autobusů a autokarů pokračuje nízká úroveň aktivity, zejména u autokarů, zatímco u městských autobusů je situace o něco lepší. Potřeba investic, která je následkem zvýšené dopravní aktivity našich zákazníků, se v průběhu čtvrtletí projevila také v množství objednávek. Příjem objednávek na nákladní vozidla je v zásadě silný na všech trzích, avšak u autobusů a autokarů je slabší.
V průběhu čtvrtletí jsme zahájili výstavbu našeho nového závodu na montáž akumulátorů v Södertälje. Tento závod, jehož plný provoz bude spuštěn do roku 2023, jasně ukazuje naše odhodlání převzít vedoucí úlohu v elektrifikaci těžkých vozidel. Provozování místního závodu na montáž akumulátorů znamená důležitý předpoklad pro velkovýrobu elektrických vozidel. Dodávání čím dál většího počtu elektrických vozidel je totiž zcela zásadní pro závazek společnosti Scania plnit naše klimatické cíle.
Ve své nové pozici generálního ředitele – avšak po 25 letech ve společnosti – se těším na pokračování podpory přechodu k udržitelné dopravě se společností Scania udávající směr. Strategie zůstává stejná, a abychom ji byli schopni naplnit, urychlujeme probíhající transformaci společnosti.“
Komentáře